۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

ازدحام بنادر باعث افزایش قیمت کانتینر در سنگاپور شد

نرخ یک کانتینر ۴۰ فوتی از اکتبر ۲۰۲۳ تا ماه می ۲۰۲۴ میلادی در بندر سنگاپور از ۱۴۹۹ دلار به ۱۸۹۰ دلار افزایش یافته که در مدت ۶ ماه ۲۶ درصد بالا رفته است.
کد خبر: ۹۹۲۹۱

ازدحام بنادر باعث افزایش قیمت کانتینر در سنگاپور  شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ مؤسسه پژوهشی و تحقیقاتی Container xChange اعلام کرد: قیمت هر جعبه کانیتنر ۴۰ فوتی در بندر سنگاپور طی شش ماه منتهی به ماه می ۲۶ درصد بالا رفته، زیرا ازدحام این بندر بالا رفته و تقاضا برای هر جعبه کانتینر را افزایش داده است.

بر‌اساس این گزارش در پی بحران دریای سرخ برخی از بنادر از جمله بندرهنگ کنگ، نینگبو سنگاپور و شانگ‌های  به طور فزاینده‌ای با ازدحام و شلوغی روبه رو شده به گونه‌ای که این اختلال باعث حذف تماس‌های بندری شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا ماه ژوئن و حتی پس از آن ادامه داشته  باشد، زیرا در حال حاضر بندر سنگاپور انباشته از کانتینر و کشتی‌های کانتینری است که روز به روز بر تقاضا‌ی جعبه کانتینری در این بندر افزوده می‌شود.

«کریستین رولوف»، مدیر‌عامل Container xChange گفت: ازدحام بندر در یک مرکز کلیدی مانند سنگاپور به خوبی می‌تواند بر جریان تجارت  جهانی تأثیر گذاشته و جابه‌جایی کالا بین آسیا، اروپا و آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد.

از سوی دیگر «پیتر ساند» تحلیلگر ارشد مؤسسه اکسنتا در این باره یاد‌آور شد: اختلال در دریای سرخ باعث ازدحام کشتی‌های بزرگی شده که در مسیر اروپا با ازدحام مواجه شدند.

وی در ادامه  افزود:  ازدحام در بنادری مانند سنگاپور به معنای افزایش زمان انتظار است که این کار باعث انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود و یک عامل مهم در افزایش هزینه حمل‌و‌نقل به شمار می‌رود.

در ادامه این گزارش از قول مشاوران کشتیرانی Drewry نیز آمده است: یکی از عناصر اصلی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بندری مانند سنگاپور کشتی‌هایی است که در حال پهلوگیری و یا به دنبال راه حلی برای ورود به این بندر هستند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود، اما ازدحام بیش از حد چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهد.

مشاوران Drewry تاکید کردند زمان انتظار در ۱۹۳ بندر جهان نشان می‌دهد که زمان انتظار قبل از ورود کشتی به اسکله در پی بحران دریای سرخ  ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار