روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

افزایش ۳۹ درصدی زمان ترانزیت کالا بر اثر بحران دریای سرخ از آسیا به اروپا

بحران دریای سرخ بر زمان ترانزیت کشتی‌ها از آسیا به اروپا و طولانی شدن برخی از مسیر ها بین ۶۱ تا ۶۴ درصد و به طور میانگین ۳۹ درصد از دسامبر ۲۰۲۳ میلادی تاکنون تاثیر گذاشته است.
کد خبر: ۹۹۱۳۳

افزایش ۳۹ درصدی زمان ترانزیت کالا بر اثر بحران دریای سرخ از آسیا به اروپا

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه Sea-Intelligence با انتشار گزارشی مطالعاتی و تحقیقی که از داده‌های آنلاین استخراج شده است، به بررسی زمان اتلاف ترانزیت از آسیا به اروپا پرداخته و پس از محاسبه‌های دقیق به نتایجی دست یافت که نشان می‌دهد زمان ترانزیت کالا از قاره آسیا  به اروپا بر اثر بحران دریای سرخ طولانی‌تر شده است و بر ۳۹ درصد از زمان ترانزیت کالا اثر گذاشته است. درصورتی‌که بدون بحران دریای سرخ این مشکل به هیچ عنوان پدید نمی‌آمد.  

بر‌اساس این گزارش مؤسسه Sea-Intelligence در گزارش خود اعلام کرده بررسی‌های دقیق انجام شده حاکی است که اپراتور کشتی‌ها بر اثر همین افزایش مسیر با درآمد کمتری مواجه شده‌اند و اگر افزایش نرخ‌های حمل در کار نبود مسلماً حمل‌ونقل دریایی در این مسیر زمین‌گیر می‌شد  و در صورتی‌که ترانزیت کالا صرفاً در قاره آسیا صورت می‌گرفت از اتلاف زمان ۳۹ درصدی جلوگیری می‌شد و در آمدی عاید اپراتور می‌گردید.

بررسی آمار‌های به روز اعلام شده در مسیر مختلف آسیا به اروپا از دسامبر ۲۰۲۳ میلادی تا‌کنون نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ میلادی و اوایل شروع جنگ اسرائیل – غزه  تأخیر ترانزیت در مسیر آسیا به اروپا ۱۵ درصد بود که در حال حاضر به ۳۹ درصد رسیده است و این کار رقابت زمان ترانزیت را به طور متوسط بین اپراتور کشتی‌ها در آسیا  از بین برده است.  

در پایان این گزارش آمده است برخی از مسیر‌ها انحراف بیشتری داشتند به گونه‌ای که مدت زمان ترانزیت از آسیا به مدیترانه شرقی ۶۱ تا ۶۳ درصد گزارش شده، اما به طور میانگین تأخیر در زمان ترانزیت ۳۹ تا ۴۰ درصد برآورد  می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار