روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

راه اندازی خطوط جدید کشتیرانی از چین به مکزیک

اپراتور‌های اصلی خطوط کشتیرانی کانتینری ارسال محموله از چین به مکزیک را با توجه به افزایش نرخ حمل کانتینر آغاز کردند.
کد خبر: ۹۹۰۱۰

راه اندازی خطوط جدید کشتیرانی از چین به مکزیک

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز در سایت  خود خبر داد از آن جاییکه نرخ حمل‌و‌نقل کانتینر از بنادر چین به بندر کانتینری مانزانیلو در مکزیک بیش از ۲۰۰۰ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی است به همین جهت این افزایش نرخ باعث شده تا شرکت CMA CGM، COSCO و MSC خطوط کشتیرانی جدیدی بین چین و مکزیک راه‌اندازی کنند.

بر‌اساس این گزارش در ماه می‌سال جاری  شرکت کاسکو و OOCL سرویس Transpacific Latin Pacific ۵ (TLP۵) را راه اندازی کردند که زمان حمل کالا از چین به مکزیک بین ۱۵ تا ۲۰ روز است.

 از سوی دیگر اپراتور فرانسوی CMA CGM یک سرویس جدید تحت عنوان M۲X Mexico Express در ۱۱ ماه می‌راه‌اندازی خواهد کرد که این مسیر تیانجین، بوسان، کینگدائو و مانزانیلو مکزیک را در‌بر خواهد گرفت.

سرویس M۲X با ۸ کشتی ۴۲۰۰ teu و در ۵۶ روز مسیر چین تا مکزیک را طی می‌کند.

«Tan Hua Joo» تحلیلگر مؤسسه Linerlytica در این زمینه گفت: افزایش نرخ خدمات بین چین و مکزیک باعث شده تا آسیا کالا‌های خود را به سمت آمریکا‌ی جنوبی سوق دهند. از سوی دیگر شرکت msc نیز مقدمات حضور در مسیر کشتیرانی چین -مکزیک را تدارک دیده است.  

MSC تصمیم دارد با لغو مسیر ارسال کالا به آمریکا‌ی شمالی به مسیر خاور دور – آمریکای جنوبی بپیوندد، زیرا در این مسیر کشور‌ها و شهر‌های پاناما، مکزیک، جمهوری دومینیکن، نینگبو، بوسان و یانتیان وجود دارند که در نهایت به مانزانیلو در مکزیک  می‌رسد.

تحلیلگر Linerlytica خاطر‌نشان ساخت که لغو سرویس MSC به سمت آمریکا باعث حذف ۱۰۰۰۰ teu کانتینر در مسیر خاور دور به آمریکا می‌شود و این کار نشان می‌دهد که شرکت MSC به دنبال سود‌آوری بیشتر در مسیر خاورِ دور به مکزیک و آمریکای لاتین است.  

ناگفته نماند کشتی‌هایی که در مسیر چین به مکزیک حرکت می‌کنند بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ teu ظرفیت خواهند داشت.  

«پیتر ساند» تحلیلگر ارشد Xeneta نیز در این زمینه می‌گوید: نرخ‌های چین به مکزیک در شرایطی می‌باشند که از سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی تا‌کنون بی‌سابقه بوده، زیرا تقاضای واردات محصولات چینی در مکزیک در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد بالا رفته است.  

در پایان این گزارش «پیتر ساند» گفت: ممکن است خطوط کشتیرانی تلاش کنند تعرفه‌های وارداتی چین به آمریکا  که در طول  جنگ تجاری دو کشور افزایش یافته بود، دور بزنند.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار