به گزارش گروه بینالملل مانا، وبسایت safety4sea اعلام کرد: بندر خشک تفلیس که در حال حاضر مراحل اجرایی را میگذراند قرار است به عنوان یک مسیر تجاری در حال ظهور مراکز تولیدی غرب آسیا را به بازارهای مصرف در اروپای شرقی متصل کند.
براساس این گزارش بندر خشک تفلیس به منظور تسهیل ورود و خروج و ترانزیت کانتینرهای کشورهای منطقهای، وسایل حملونقل و کالاهای مختلف طراحی شده که در این بندر امکانات یکپارچهای مانند ایستگاه حملونقل کانتینری، انبار، پارکینگ ویژه خودرو همراه با خطوط ریلی که از سمت غرب به بنادر پوتی و باتومی گرجستان و از سمت شرق به آذربایجان منتهی میشود، آسیا و اروپای شرقی را به هم متصل کند.
«کاپیتان محمد جمعه الشمیسی» مدیرعامل گروه AD Ports Group در این زمینه گفت: گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد میتواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمدی ارائه کند.
«جمال اینایشویلی»، مدیرعامل گروه Inveco LLC گرجستان نیز در ادامه افزود: خوشحالم که مذاکرات با AD Ports Group با موفقیت به سرانجام رسید و مشارکت گروه AD Ports Group اجرای موفقیتآمیز بندر خشک تفلیس را تضمین میکند، زیرا در زمینه عملیات بندری و امکانات لجستیکی تجربۀ ارزندهای دارد و ما از این بابت برای همکاری بیشتر امارات و گرجستان تلاش میکنیم.
«نیل دی روش»، رئیس گروه خدمات بندری ویلهلمسن گفت: گرجستان برای مدت طولانی بازار مهمی خواهد بود و توسعه بندر خشک تفلیس که یک پروژه اساسی برای توسعه کریدور تجاری بین دریای خزر و دریای سیاه بود در مسیر جدید به عنوان کوتاهترین مسیر بین آسیا و اروپا در نظر گرفته میشود و انتظار میرود رشد قابل توجهی در جابهجایی کانتینر داشته باشد.
به هرحال وجود بندر خشک تفلیس مزایای قابل توجهی برای مشتریان فراهم میکند.