روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

اتهام جدید آمریکا به چین برای تسلط بر بازار صنایع دریایی

آمریکا چین را متهم کرد که با انحصار بازار کشتی سازی، کاهش قیمت‌ها و اجرای پروژه‌های بندری زیر ساختی و لجستیک در سراسر جهان منافع حیاتی امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۹۸۷۸۴

اتهام جدید آمریکا به چین برای تسلط بر بازار صنایع دریایی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از marinelink؛ بر‌اساس تحقیقات صورت گرفته توسط پنج اتحادیه کارگری آمریکا که توسط «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا در گزارشی ۱۳۴ صفحه‌ای اعلام شد؛ سیاست‌های دریایی چین بزرگترین مانع در راه بهبود شیوه‌های تجاری حمل‌ونقل و صنایع دریایی آمریکا است.  

در این گزارش آمده است: اقدامات غیر‌منصفانه چین مبنی بر اعطای وام دولتی، تقویت بازار سهام، واگذاری ورق‌های فولادی به قیمت پایین‌تر در کشورها، کمک‌های بلا‌عوض و هنگفت مالی به منظور تولید و صادرات کالا از طریق دریا، تلاش‌های نگران کننده‌ای است که تسلط چین بر بخش دریایی، لجستیک و کشتی سازی را بیشتر می‌کند.  

چنین شیوه‌هایی باعث نگرانی مسئولان صنعتی آمریکا و کشور‌های همکار و دوست او شده است.  

چین  پس از افشای این تحقیقات واکنش جدی به گزارش مطرح شده نشان داده و با صدور بیانیه‌ای رسمی از سوی وزارت بازرگانی تحقیقات انجام شده را اشتباه و با انگیزه سیاسی توصیف کرده است.  

در این بیانیه آمده چین به شدت با اقدامات اعلام شده از سوی آمریکا مخالف است و انتظار داریم که به حقایق و قوانین چند‌جانبه جهانی احترام بگذارد تا سیستم تجاری چند‌جانبه مبتنی بر قوانین به قوت خویش باقی بماند.

وزارت بازرگانی چین تأکید کرد: این تحقیقات به طور غیر‌منصفانه باعث می‌شود پکن مزیت‌های رقابتی را در صنعت کشتی‌سازی از دست بدهد و بدین ترتیب آمریکا را در این ارتباط سرزنش می‌کند، زیرا آمریکا صد‌ها میلیارد دلار یارانه تبعیض‌آمیز به صنایع دریایی خود در این کشور و کشور‌های همکار و دوست خود اختصاص می‌دهد، اما متأسفانه چین را به روش غیر‌بازاری متهم می‌کند.  

مسئولان این کشور فراموش کرده‌اند توسعه صنایع چین نتیجه نوآوری‌های فنّاوری و مشارکت شرکت‌ها در سراسر جهان به منظور رقابت در بازار است.  

در پایان بیانیه آمده است چین به پیشرفت تحقیقات توجه می‌کند و تمام اقدامات لازم را برای دفاع قاطعانه از حقوق خود انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار