۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

افزایش ۱۱۲ درصدی صادرات کالا از شانگهای چین در دو ماه اول ۲۰۲۴

صادرات کالا توسط کشتی از شانگهای چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ میلادی به ترتیب با رشد ۱۵.۹ و ۲۰.۶ درصدی مواجه شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲.۹ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۷۶۴

افزایش ۱۱۲ درصدی صادرات کالا از شانگهای چین در دو ماه اول ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ بر‌اساس گزارش گمرک شانگهای، در دو ماه اول سال جاری میلادی جمعاً ۱۴۹ کشتی از طریق بندر شانگهای به مقاصد مختلف  جهان کالا صادر شده است که ارزش این صادرات بر‌اساس اعلام گمرک ۹.۹۵ میلیارد یو‌ان معادل ۱.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته میلادی ۲۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.  

بر‌اساس این گزارش کالا‌های صادر شده از شانگهای به اتحادیه اروپا ۳.۲۸ میلیارد یوان بود که یک سوم صادرات از شانگ‌های را تشکیل می‌دهد.  

در ادامه این گزارش آمده است در کل سال ۲۰۲۳ میلادی صادرات کالا از طریق کشتی از شانگهای به ۴۴.۵ میلیارد یو‌ان رسید که ۴۸.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش نشان داد.  

این گزارش حاکی است از سوی دیگر بر‌اساس آمار منتشر شده از سو‌ی انجمن ملی کشتی‌سازی چین حجم کشتی‌های تکمیل شده کارخانجات کشتی‌سازی چین در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۴۲.۳۲ میلیون DWT رسید که نسبت به سال قبل از آن ۱۱.۸ درصد بالا رفت.  

در پایان این گزارش آمده است علاوه بر سفارشاتی که قبلاً برای ساخت کشتی توسط کارخانجات چینی دریافت شده در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۷۱.۲ میلیون DWT سفارش جدید دریافت شد که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی رشد ۵۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار