روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

کانال پاناما برای ترانزیت کشتی‌های خارج از نوبت مزایده برگزار می‌کند

اداره کانال پاناما اعلام کرد کشتی‌هایی که به دلیل خشکسالی در ورودی این کانال توقف کردند و منتظر نوبت عبور هستند می‌توانند ضمن شرکت در مزایده و پرداخت هزینه‌های اضافی زودتر از کانال عبور کنند.
کد خبر: ۹۷۷۰۱

کانال پاناما برای ترانزیت کشتی‌های خارج از نوبت مزایده برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ دریایی؛ قرار است کانال پاناما برای کشتی‌هایی که مدت‌ها منتظر بودند تا اجازه عبور از کانال داشته باشند مزایده برگزار کند تا هر مالک و یا اپراتور کشتی در صورت پرداخت هزینه اضافی ظرف ۱۰ روز از این کانال عبور کند.

بر‌اساس گفتۀ یکی از مدیران کانال پاناما تا‌کنون شرکت‌های کشتیرانی در پی ایجاد خشکسالی در کانال، ۲۳۵ میلیون دلار برای عبور از این کانال پرداخت کرده‌اند که این ارقام هزینه ها‌ی کانال را تأمین نمی‌کند تا بتوانیم کانال را با آب بیشتر تغذیه کنیم؛ به هیمن جهت تصمیم گرفتیم با دریافت حق ترانزیت اضافه هزینه‌ها را جبران کرده تا بتوانیم آب بیشتری به کانال جاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه گزینه دیگری نسبت به عبور هرچه زودتر کشتی‌ها نداریم، گفت: صرفاً برای حمل‌و‌نقل سریعتر و ترانزیت زودتر هر شرکت باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

به گفتۀ این مقام درصورت پرداخت هزینه اضافی هر شرکت با شرکت در مزایده کشتی‌ها و برنده شدن در آن می‌تواند بدون رزرو نسبت به ترانزیت اقدام کند در غیر‌اینصورت باید تأخیر‌های نامحدودی تجربه کند و مدت طولانی برای ترانزیت منتظر باشند.  

وی در پایان گفت: مزایده برای کشتی‌هایی است که مدت بیشتری در صف ترانزیت انتظار می‌کشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار