۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

اجرای توسعه دریامحور در گرو اجرای برنامه‌های کلان توسعه

نماینده مردم البرز، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر‌اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی که در این زمینه ابلاغ کردند، آن‌چه که مهم می‌باشد این است که اقتصاد دریا محور ظرفیتی بسیار عالی برای اتصال کریدور شمال-جنوب است، البته بدیهی است که در زمینه توسعه اقتصاد دریامحور، در ابتدای راه هستیم.
کد خبر: ۹۷۶۲۰

اجرای توسعه دریامحور در گرو اجرای برنامه‌های کلان توسعه

به گزارش مانا، علی حدادی در خصوص استفاده از ظرفیت اقتصاد دریامحور، خاطر نشان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر در ارتباط با اقتصاد دریا محور، به این مسأله کمتر توجه شده است، ضمن این‌که ظرفیت‌های بسیاری در شمال و جنوب کشور داریم، اما به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها موفقیت چندانی در این زمینه نداشتیم.

نماینده مردم البرز، ساوجبلاغ و طالقان در ادامه با اشاره به نقش دولت در عملیاتی شدن اقتصاد دریامحور، عنوان کرد: نکته مهم این است که باید در خصوص دسترسی به آب‌ها و موضوع دریا به این ظرفیت‌ها توجه ویژه و خاصی داشته باشیم همچنین دولت باید برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشد ضمن این‌که مجلس نیز قوانین مورد نیاز را مصوب کند.

حدادی افزود: مهم‌ترین ویژگی کشور ما اتصال به اوراسیاست. این مهم بر کیفیت عضویت ایران در پیمان اوراسیا، پیمان شانگ‌های و BRICS اثرگذار است چرا که این ظرفیت‌ها در دریا قابل بالفعل شدن است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، با اشاره به رفع موانع موجود جهت اجرایی شدن اقتصاد دریامحور، تأکید کرد: اکنون با برخی از موانع فعلی از جمله عدم اجرایی شدن قوانین مربوطه مواجه هستیم، بی‌تردید برای استفاده از ظرفیت اقتصاد دریامحور باید اصلاحاتی در این قوانین صورت گیرد و از سوی دیگر برخی از امور نیز نیاز به تصویب قوانین تازه دارد. با تلاش نمایندگان مصوبات و احکام مربوطه را با سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منطبق خواهیم کرد.

حدادی افزود: انتظار ما این است که این دست مصوبات در برنامه هفتم توسعه گنجانده و اجرایی شود، متأسفانه طی سال‌های اخیر به علت عملیاتی نشدن درست قوانین و مقررات مندرج در برنامه‌های پنج ساله تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از اهداف این برنامه‌ها محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفتم توسعه باید به کامل‌ترین شکل ممکن اجرایی شود، خاطر نشان کرد: بدیهی است ظرفیت‌های کشور تنها زمانی بالفعل می‌شوند که برنامه‌های کلان توسعه کامل اجرا شوند در عین حال در زمان اجرا نیاز است که برخی اصلاحات لازم در قوانین مربوطه انجام شود که روند این برنامه‌ها دچار اختلال نشود. از جمله توسعه دریامحور که باید در بستر همین برنامه‌ها اجرایی شود تا شاهد اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در این خصوص باشیم و کشور از برکات آن بهره‌مند شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار