روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

ثبت بالغ بر ۷۰ میلیون نفر اقامت در نوار ساحلی دریای خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران از ثبت ۷۰ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۸۰ نفر اقامت شب در شهرستان‌های استان مازندران از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: از ابتدای شهریور ماه تا کنون نیز اقامت حدود ۱۰ میلیون نفر گردشگران ثبت شده است.
کد خبر: ۹۷۰۲۲

ثبت بالغ بر ۷۰ میلیون نفر اقامت در نوار ساحلی دریای خزر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار اعلام شده از ابتدای امسال تا کنون ۷۰ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۸۰ نفر اقامت شب در واحد‌های اقامتی رسمی استان مازندران به ثبت رسیده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، ادامه داد: همچنین از ابتدای شهریور ماه امسال تا کنون ۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۱۶ نفر اقامت در نوار ساحلی دریای مازندران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به سه روز تعطیلات پیش رو در آخر هفته، گفت: انتظار می‌رود ورود گردشگران با افزایش چند برابری در مقایسه با هفته گذشته همراه باشد و این امر نیازمند افزایش خدمات‌رسانی و نظارت بر واحد‌های پذیرایی و تفریحی استان است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد افزایش بیشتر اقامت گردشگران به ویژه در شهرستان‌های ساحلی هستیم؛ در میان شهرستان‌های استان، بابلسر بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استان در قالب جلسات ستاد سفر استان مازندران به طور مرتب و دائمی در حال انجام اقدامات لازم برای استقبال و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی هستند.

کیقبادی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های ساحلی استان، میزبان بیشترین حجم گردشگران خواهند بود، گفت: لذا جلسات ستاد سفر استان بر آمادگی شهرستان‌های ساحلی و ساماندهی سواحل استان متمرکز شده است؛ ساماندهی سواحل با مدیریت فرمانداری‌ها و نیز همکاری ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های ساحلی انجام می‌شود.

وی همچنین از استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران جهت ارائه خدمات امداد و نجات احتمالی به گردشگرانی که برای شنا وارد دریا می‌شوند، خبر داد و تصریح کرد: حضور ناجیان غریق نقش مهمی در کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در تابستان امسال داشته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، بیان داشت: همچنین طرح‌های ساماندهی دریا نیز با مدیریت بخش خصوصی به گردشگرانی که قصد شنا در محیطی امن را داشته باشند در طول نوار ساحلی استان مازندران خدمات رسانی می‌کنند.

کیقبادی با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در طرح‌های ساماندهی دریا و عدم شنا در مناطق خطر‌آفرین گفت: آمار‌های غرق شدگی‌ها حاکی از این است که تمام غرق شدگی‌ها در نقاط خارج از طرح‌های ساماندهی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه آزاد سازی سواحل به دلیل امکان دسترسی به دریا منجر به افزایش چشمگیر نقاط خطرآفرین شنا شده است، گفت: بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم اکنون تعداد نقاط خطر‌آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

کیقبادی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا دو سال پیش، تعداد نقاط خطر‌آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال گذشته به ۴۲۰ نقطه رسید و امسال با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، تصریح کرد: آزادسازی سواحل و به دنبال آن افزایش نقاط خطرآفرین شنا برای گردشگران باعث شده تا نسبت به افزایش فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از شنای گردشگران در نقاط خطرآفرین و نیز افزایش خدمات امداد و نجات اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار