۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

«حرکت به سوی آینده: اول ایمنی» شعار روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۲۴

«حرکت به سوی آینده: اول ایمنی» شعار اصلی روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۴ انتخاب شده که قرار است جشن روز جهانی دریانوردی نیز در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار شود.
کد خبر: ۹۶۸۶۳

«حرکت به سوی آینده: اول ایمنی»شعار روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت سازمان بین‌المللی دریانوردی؛ ایمنی دریانوردی در عرصه فنّاوری جدید و سوخت جایگرین محور اصلی شعار روز جهانی دریانوردی برای سال ۲۰۲۴ میلادی از سوی IMO در نظر گرفته شده که در مجموع «حرکت به سوی آینده: اول ایمنی» شاکله  اصلی آن را تشکیل می‌دهد.  

بر‌اساس این گزارش این شعار به عنوان نشرکننده فعالیت‌های IMO برای افزایش امنیت دریایی توأم با حفاظت از محیط زیست دریایی انتخاب شده است.

 همچنین  شعار روند نظارتی IMO به منظور توسعه پایدار دریایی، ایمنی، تسریع در تغییرات فنّاوری و تکنولوژیکی و نوآوری را تضمین می‌کند.  

در ادامه این گزارش آمده است: «کیتاک لیم» دبیر‌کل IMO در این زمینه گفت که ایمنی از زمان تأسیس سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال ۱۹۴۸ میلادی به عنوان قلب تمامی فعالیت‌های IMO با چارچوب نظارتی  بر آن  شناخته می‌شود تا بتواند ضمن شناسایی مشکلات، تغییرات مورد نیاز را برای تطبیق با فنّاوری‌های نوظهور و در حال تغییر اعمال کند.

وی در ادامه گفت: در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۵۰  سال از تصویب کنوانسیون سولاس در سال ۱۹۷۴ به عنوان معاهده کلیدی ایمنی دریایی می‌گذرد. بر این اساس این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا بر گستره کاملی از پیامد‌های نظارتی ایمنی در بخش فنّاور‌ی‌های جدید، معرفی سوخت‌های جایگزین  و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای توسط کشتی‌ها تمرکز کنیم.

 در این ارتباط  IMO در تلاش است تا ایمنی و کارآیی حمل‌و‌نقل را حفظ کند، زیرا ایمنی حمل‌و‌نقل دریایی در حال حاضر به طور بالفعل و بالقوه بهبود یافته، اما باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا جریان تجارت بین‌المللی روان و کارآمد‌تر باشد.  

دبیرکل IMO تاکید کرد: دیجیتالی شدن و اتوماسیون به طور فزاینده‌ای در صنعت حمل‌و‌نقل دریایی روز‌به‌روز در حال افزایش  است؛ این فنّاور‌ی‌ها عملکرد را بهینه کرده و اثرات نابودی زیست محیطی را کاهش داده و پایداری را تضمین و حمل و نقل دریایی را متحول می‌کند.  

وی در ادامه خاطر‌نشان ساخت: شعار «حرکت به سوی آینده: اول ایمنی» سیاست‌های بلندپروازانه و تسریع کنندۀ کاهش گاز‌های گلخانه‌ای توسط IMO را ترویج می‌کند و خطرات ایمنی را نیز با معرفی فنّاوری‌های جدید و سازگاز با محیط زیست از یک طرف و سوخت‌های جایگزین از سوی دیگر کاهش می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است: شعار سال ۲۰۲۴ میلادی توسط شورای IMO در صد و بیست و نهمین جلسه خود به تصویب شورا رسید و مورد تایید دبیر کل IMO قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار