۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷

کانتینر‌های هوشمند که روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود در پنج سال آینده ۶ برابر خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان drewry تا سال ۲۰۲۷ میلادی، ۳۰ درصد کانتینر‌های ناوگان کانتینری جهان به سیستم تلماتیک مجهز شده و هوشمند می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۴۳۹

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷

 

به گزارش گروه بین الملل مانا، در سال‌های اخیر به  تعداد کانتینر‌های هوشمند افزوده شده است، اگرچه در دوران کووید ۱۹ زنجیرۀ تامین کانتینر‌های هوشمند دچار اختلال شده، اما با  پایان یافتن دوران کووید ۱۹ دوباره بر شدت تولید افزوده شد. جالب‌تر آنکه شرکت‌ها برای استفاده از این دستگاه‌ها رغبت بیشتری نشان می‌دهند.  

حال بحث بر سر این است که چگونه یک کانتینر  هوشمند می‌شود، در این ارتباط دید کارشناسان آن است که یک «دستگاه تلماتیک» بر روی کانتینر نصب می‌شود تا ردیابی و نظارت لحظه‌ای بر رخداد‌های مربوط به حمل‌و‌نقل آن را رصد کند؛ بدین ترتیب اپراتور‌ها می‌توانند زمان حمل کانتینر از مبدأ تا مقصد را به صورت لحظه‌ای حتی با استفاده از موبایل پیگیری کنند. ناگفته نماند  برخی از کانتینر‌های هوشمند یخچالدار هم هستند.

این «دستگاه تلماتیک» به کانتینر این امکان را می‌دهد تا موقعیت و و‌ضعیت محموله را در زنجیرۀ تأمین از ابتدا تا انتها در اختیار اپراتورها، کارشناسان و صاحبان کالا قرار دهد.

روند افزایشی تولید کانتینر هوشمند

بر‌اساس تخمین کارشناسان مؤسسه drewry سرمایه‌گذاری برای تجهیز کانتینر‌ها به «دستگاه تلماتیک» با روند افزایشی روبه‌رو شده و ارزیابی کارشناسان این مؤسسه نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۵.۶ درصد کانتینر جهانی به دستگاه فنّاوری هوشمند مجهز بودند، اما با آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی تولید این قبیل کانتینر‌ها وارد فاز جدیدی شده است.

پیش‌بینی می‌شود آمار کانتینر‌های هوشمند در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی روند تصاعدی به خود گرفته و همانگونه که اشاره شد تا سال ۲۰۲۷ میلادی، ۳۰ درصد معادل ۱۰ میلیون دستگاه از کانتینر‌های ناوگان جهانی هوشمند خواهند شد.

ناگفته نماند بسیاری از این کانتینر‌ها یخچالی خواهند بود که بتوانند مواد غذایی را با دمای مناسب جابه‌جا کنند.

تولید ۱۰ میلیون دستگاه کانتینر هوشمند تا سال ۲۰۲۷

پیشگامی دو خط کشتیرانی برای دستیابی به کانتینر هوشمند

براساس برآورد‌های مؤسسه drewry خطوط کشتیرانی «هاپاگ لوید» آلمان و «وان» ژآپن تصمیم دارند در اولین فرصت کانتینر‌های خود را به دستگاه‌های هوشمند مجهز کنند که به نظر می‌رسد این حرکت سایر اپراتور ها‌ی جهانی را نسبت به این کار ترغیب خواهند کرد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود رقابت در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد و  اکثر خطوط کشتیرانی سعی می‌کنند از قافله عقب نمانند.

فراموش نکنیم سیستم دیجیتالی کردن کانتینر‌ها‌ی ناوگان باعث می‌شود شرکت‌های کشتیرانی جریان‌های زنجیرۀ تامین و لجستیک دریایی را کنترل کرده و به آن نظارت کامل داشته باشد تنها  چیزی که در این زمینه باید نسبت به آن گرایش نشان دهند سرمایه گذاری بیشتر برای تبدیل کانتینر‌ها به کانتینر‌ها‌ی هوشمند است.  

در پایان باید گفت خطوط کشتیرانی با استفاده از کانتینر‌ها‌ی هوشمند عملیات خود را متمرکز کرده و از عملیات بهینه‌ای برخوردار می‌شود و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستند کمتر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار