۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

کاهش ۷۱ درصدی تولید جعبه‌های کانتینر در سه ماهه اول ۲۰۲۳

تولید جعبه‌های کانتینر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به علت رکود تجارت و مازاد جعبه‌های کانتینر به پایین‌ترین حد خود در ۱۴ سال گذشته رسید.
کد خبر: ۹۶۰۳۹

کاهش ۷۱ درصدی تولید جعبه‌های کانتینر در سه ماهه اول ۲۰۲۳

 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس گزارش مؤسسه drewry تعداد جعبه‌های کانتینر تولید شده در سه ماهه اول ۲۰۲۳  میلادی با ۷۱ درصد کاهش به ۳۰۶۰۰۰ TEU رسید که پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۰ تا کنون است.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود تولید جعبه‌های کانتینر در سال ۲۰۲۳ میلادی بیشتر از ۱.۸ میلون teu نباشد؛ که نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد.

مؤسسه drewry علت کاهش تولید جعبه‌های جهانی کانتینر را  با رکود تجارت، وجود مازاد جعبه‌های کانتینر که از محدودیت‌های زنجیره تأمین سرچشمه می‌گیرد و همچنین تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده کانتینر در چین و پایین آمدن ساعت کار این کارخانجات مرتبط می‌داند؛ زیرا بیشترین تعداد جعبه‌های کانتینر در کشور چین تولید می‌شود.

گزارش drewry حاکی است احتمال دارد در ماه ژوئن تولید جعبه‌های کانتینر در چین دوباره آغاز شود. همچنین دو کارخانه تولید کانتینر در ویتنام نیز به روند افزایشی تولید جعبه کانتینر کمک کند.

تحلیلگران drewry بر این نکته تأکید می‌کنند که وجود کانتینر‌های مازاد باعث می‌شود برخی جعبه‌های قدیمی و فرسوده کانتینر توسط ناوگان کانتینری کنار گذاشته شود که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی شرکت‌های کانتینری ممکن است از سال جاری میلادی ۲.۸ میلون کانتینر مستعمل از ناوگان کانتینری حذف شود.

مؤسسه drewry در پایان این گزارش خاطر‌نشان ساخته است تعداد کانتینر‌های ناوگان کانتینری جهانی در سال ۲۰۲۳ میلادی با شرایطی که پیرامون کاهش تولید کانتینر مواجه شده است با ۲ درصد کاهش به ۴۹.۹ میلیون teu برسد.

 شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲ میلادی مؤسسه Sea-Intelligence پیش‌بینی کرده بود حمل‌و‌نقل دریایی در سال ۲۰۲۳ میلادی با ۱۳ میلیون teu کانتینر مازاد مواجه  خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار