به گزارش مانا، در بحبوحه افزایش تنشهای ژئوپلیتیکی بین آمریکا و چین، برخی تولیدکنندگان پایگاههای خود را از چین به مناطق دیگر مانند شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی منتقل کردهاند.
اخیراً، COSCO Shipping Ports (چین) از خرید ۳۷۵ میلیون دلاری ۲۵ درصد از سهام ترمینال کانتینری جدید در بندر "سخنا" در مصر خبر داد که با ۱.۷ میلیون تی ایو ظرفیت، برای ۳۰ سال امکان بهره برداری از آن برای چینی ها وجود دارد.
کشتیرانی فرانسوی CMA CGM از راه اندازی سرویس جدید بنگلادش - هند - خلیج فارس به نام (BBIGEX) خبر داده که از بندر چیتاگونگ در ۵ آوریل آغاز به کار کرد و بنگلادش و هند و خلیج فارس را با ترانزیت تایم بسیار سریع متصل می کند بهطوریکه صادرات بنگلادش از چیتاگونگ ظرف ۱۰ روز به ناواشیوا و موندرا در هند و طی ۱۵ روز به جبل علی و ابوظبی در امارات می رسند.
پلتفرم Container xChange همچنین تصریح کرد که خط کشتیرانی Maersk Line بازارهای نوظهور آسیا و آفریقا را به صورت ترکیبی از شبه قاره هند، پاکستان، خاورمیانه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کنیا، ساحل عاج، کامرون، نیجریه، سنگال و غنا با سرویس IMEA به هم متصل می کند تا بر کارآمدی زنجیره تامین با دسترسی بهتر به مراکز جدید تولید در جهان بیفزاید.
منبع:Container-news.com