۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
توسعه ناوگان، دستور کار جدی گروه کشتیرانی در دریای خزر؛

۱۲ کشتی تازه نفس به مرور وارد ناوگان حمل بار دریای خزر می‌شوند

در راستای سیاست­های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط تجاری ایران با کشور‌های شمالی حاشیه دریای خزر، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انعقاد قرارداد ۱۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌­گذاری در بندر سالیانکا، اقدام به انعقاد قرارداد ساخت و خرید ۱۲ فروند کشتی جهت حمل بار در دریای خزر نموده است که اولین کشتی خریداری شده به ظرفیت ۷۲۰۰ تُن، در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به ناوگان اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۱۹

 

۱۲ کشتی تازه نفس به مرور وارد ناوگان حمل بار دریای خزر می‌شوند

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در راستای اجرای سیاست­های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط تجاری با همسایگان به ­ویژه کشور‌های حاشیه دریای خزر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر توسعه، به­ روزرسانی و افزایش ظرفیت­‌های بندر سالیانکا در آستراخان روسیه، نسبت به سرمایه­‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در این بندر راهبردی نموده است.

به ­موازات، این شرکت علاوه بر ایجاد کارگروه ویژه حضور در سایر بنادر و اجاره امکانات مورد نیاز، خطوط منظم کشتیرانی را مطابق با تفاهم­نامه منعقد شده با سازمان توسعه تجارت میان بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه، قزاقستان و آذربایجان راه‌­اندازی کرده است.

بر این اساس سرمایه‌­گذاری بالغ بر ۸۰ میلیون دلاری بابت توسعه ناوگان شمالی کشور در دستور کار قرار گرفته است که بر مبنای آن، خرید یک فروند شناور جنرال کارگو به ظرفیت ۷۲۰۰ تُن در آستراخان صورت گرفته که حداکثر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به ناوگان حمل ­بار خزر اضافه خواهد شد.

به موازات قرارداد ساخت دو فروند شناور رو- رو با قابلیت حمل کانتینر و دو فروند شناور جنرال کارگو ۳۵۰۰ تنی با قابلیت حمل کانتینر نیز به سازندگان داخلی سفارش داده شده تا بتوان طی سال­های پیشِ­‌رو، ظرفیت حمل بار به کشور‌های شمالی حاشیه دریای خزر را در سطح مناسبی افزایش داد.

بر اساس برنامه‌­ریزی­های صورت گرفته از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در نظر است ظرفیت حمل کانتینری در دریای خزر به حداقل ۱۰۰ هزار TEU افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار