۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

ترانزیت روزانه کشتی‌ها از کانال سوئز دو برابر شد

تعداد کشتی‌های کانتینری که روزانه در کانال سوئز تردد می‌کردند به طور متوسط به حدود ۲۵ کشتی کانتینری می‌رسید که در حال حاضر این رقم روزانه ۵۶ کشتی به سمت جنوب و ۵۱ کشتی به سمت شمال ترانزیت می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۴۱۷

ترانزیت روزانه کشتی‌ها از کانال سوئز دو برابر شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ اسامه ربیع رئیس اداره کانال سوئز اعلام کرد ناوبری از طریق کانال سوئز به رکورد بی‌نظیری از نظر ترانزیت روزانه دست یافت که به طور متوسط روزانه ۱۰۷ کشتی در دو جهت کانال سوئز با تناژ ۶.۳ میلیون تُن عبور می‌کنند؛ که بیشترین تعداد کشتی‌های عبوری از کانال بدون تأخیر و زمان انتظار است.

به گفته اسامه ربیعی روزانه ۵۶ کشتی با تناژ ۳.۴ میلیون تُن به سمت جنوب و ۵۱ کشتی با تناژ ۲.۹ میلیون تُن به سمت شمال حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت از طریق احداث آبراه جدید با اجرای طرح توسعه کانال به دست آمده است، یاد‌آور شد: جهش بزرگ این کانال از آن جهت قابل تأمل است که در حال حاضر کانال برای پذیرش کشتی‌های نسل فعلی و نسل آینده  آمادگی دارد.

رئیس اداره کانال سوئز در ادامه گفت: پیش از این روزانه به طور متوسط ۲۵ کشتی کانتینری، ۲۸ کشتی فله‌بر و ۳۳ تانکر از کانال سوئز عبور می‌کردند که در حال حاضر این رقم به دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: اخیراً کشتی بزرگ EVER GIFTED به عنوان بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ۲۲۳ هزار تُن محموله که از یونان عازم مالز‌ی بود با موفقیت از کانال عبور کرد؛ همچینن کشتی کانتینری COSCO SHIPPING UNIVERSE متعلق به خط کشتیرانی کاسکو که زیر پرچم هنگ‌کنگ حرکت می‌کرد با ۲۳۲ هزار تُن محموله از سنگاپور عازم یونان بود که با موفقیت  از کانال عبور کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار