۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

چشم انداز مثبت و سودآور بازار کشتی‌های حمل خودرو در سال ۲۰۲۳

نرخ اجاره کشتی‌های حمل خودرو در سال ۲۰۲۲ با دو برابر شدن نسبت سال گذشته از وضعیت مثبت و سود‌آور بسیار خوبی برخوردار بود که چشم انداز آن برای سال ۲۰۲۳ استثنایی و رو به رشد می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۵۹۱

چشم انداز مثبت و سودآور بازار کشتی‌های حمل خودرو در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه تحقیقاتی کلارکسون با انتشار گزارشی از وضعیت اجاره کشتی‌های حمل خودرو، نرخ اجاره این قبیل کشتی‌ها را در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی دو برابر توصیف کرد و یاد‌آور شد: در حال حاضر شرایط  خوبی بر بازار اجاره کشتی‌های حمل خودرو حاکم است به گونه‌ای  که نرخ اجاره روزانه آن‌ها از ۵۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی به حدود ۱۰۵۰۰۰ دلار در حال حاضر رسیده است.

«استیو گوردون» مدیر‌عامل مؤسسه تحقیقاتی کلارکسون در این زمینه گفت: بازار کشتی‌های حمل خودرو در ۲۰۲۲ میلادی شرایط بسیار استثنایی را تجربه کرد و با توجه به پایان همه گیری کرونا و کاهش ازدحام بناد‌ر همچنین با توجه به اینکه این قبیل کشتی‌ها مسیر‌های طولانی را از مبدأ تا مقصد طی می‌کنند به همین خاطر مالکان و اجاره کنندگان آن‌ها از سود‌های کلانی برخوردار می‌شوند.

به گفته وی بازار کشتی‌های حمل خودرو در سال جاری میلادی رشد ۸ درصدی را تجربه کرد که این رقم  در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲ درصد بود. پیش بینی می‌شود که در سا لهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ میلادی با افزایش تعداد کشتی، ناوگان حمل خودرو با پیشرفت بسیار زیادی مواجه شود.

به گفتۀ وی میانگین تعداد خودرو‌هایی که توسط کشتی‌های حمل خودرو جابه‌جا می‌شوند حدود ۵۳۰۰ خودرو است، اما چین کشتی‌هایی با ظرفیت ۷۰۰۰ خودرو را در دست ساخت دارد.

وی موفقیت این بخش از صنعت کشتیرانی را رشد محدود ناوگان عنوان کرد و گفت: صنعت ساخت این قبیل کشتی‌ها بیشتر در دست چین و ژاپن است که در کنار آن برخی کشور‌های اروپایی مانند ایتالیا و نروژ نیز در ساخت آن نقش دارند.

به گفتۀ «استیو گوردون» سبز کردن ناوگان حمل خودرو عامل اصلی کُند شدن روند ساخت کشتی‌ها به شمار می‌رود، زیرا سازندگان آن‌ها خود را ملزم به رعایت مقررات زیست محیطی CII می‌دانند.

وی ژاپن را به عنوان بزرگترین صادر کننده خورو توسط کشتی به آمریکا در سال جاری قلمداد کرد و گفت: آمریکا نیز به عنوان بزرگترین وارد کننده رتبه خود را در سال جاری حفظ کرد به گونه‌ای که صادرات خودرو ژاپن به آمریکا در سال جاری ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

چشم انداز مثبت و سودآور بازار کشتی‌های حمل خودرو در سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار