به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از آلفالاینر؛ اولین سفر این خط کشتیرانی در تاریخ ۲۸ سپتامبر راهاندازی شد و قرار است سفرهای رفت و برگشت آن به مدت ۵۲ روز انجام شود.
بر اساس این گزارش مسیرهای پیشبینی شده در این خط کشتیرانی شامل نینگبو (ژوشان)، چیوان (شنژن)، مرسین، در مسیر چین و خلیج نمروت، گبزه و آمبارلی در مسیر ترکیه میباشد.
بر اساس این گزارش شرکت Akkon Lines در حال اجاره کشتیهای جدید به منظور راه اندازی در این خطوط کشتیرانی است.
از سوی دیگر چین تصمیم گرفته خط کشتیرانی دیگری با نام Galex در مسیر بوسان، شانگهای، نینگبو، شیامن، داچان، پورت کلنگ، خور فکان، جبل علی، سوهار، پورت کلانگ و چینگدائو نیز راهاندازی کند.
این سرویس جدید آسیای جنوب شرقی و غرب هند و آسیا را به هم متصل خواهد کرد.
قرار است چین در ژانویه ۲۰۲۳ سرویس جدیدی را به جده و شبه قاره هند، سریلانکا و بندر ملک عبدالله عربستان راهاندازی کند.
کشتیهایی که در این خط کشتیرانی قرار است به کار گرفته شوند بین ۸۲۰۰ تا ۱۳۸۰۰ teu کانتینر میباشد که در ادامه به بنادر روتردام، هامبورگ و آنتورپ نیز سفر خواهند کرد.
قرار است خط کشتیرانی MSC در این مسیر با شرکتهای چینی مشارکت کنند.