۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دستور کار شرکت‌های کشتیرانی جهان

شرکت‌های حمل و نقل کانتینری و مقامات گمرک بین‌المللی طی روز‌های اخیر گرد هم آمدند تا راه‌های تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق دریا را بررسی کنند، زیرا قاچاقچیان همچنان به استفاده از حمل‌و‌نقل دریایی برای جابه‌جایی غیر قانونی مواد مخدر ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۲۶۷

مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دستور کار شرکت‌های کشتیرانی جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در این نشست که توسط شورای جهانی کشتیرانی (WSC) برنامه‌ریزی شده بود، نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی  نمایندگان IMO، آنکتاد، دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل و سازمان جهانی گمرک  حضور داشتند، در این نشست راه‌های تقویت روابط و ارتباطات بین شرکت‌های کشتیرانی اقیانوس پیما و مقامات گمرکی ۱۷ کشور بررسی شده و موفقیت‌های صنعت کشتیرانی در مواجهه با قاچاق مواد مخدر نیز به اطلاع حاضران رسید.

"جان باتلر" مدیر‌عامل World Shipping Council در این نشست گفت: در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر توسط حمل‌و‌نقل دریایی جامعه گمرکی بیش از پیش نقش مؤثری دارد و احتمال دارد مواد  مخدر از طریق گمرکات وارد کشتی‌ها شود که باید مقامات گمرکی و شرکت‌های حمل‌و‌نقل، همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.

"نوربرت استایلن" هماهنگ کنندۀ ارشد برنامه کنترل کانتینر در این زمینه گفت: باید بدانیم که کشف محموله‌ها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به نفع همه جامعه دریایی است و نباید راه‌های غیر‌قانونی را برای اعمال مجرمانه تبهکاران باز بگذاریم.

"کتیل اوترسن" رئیس مؤسسه مدیریت کانتینر نیز گفت: قرار است که با همکاری صنعت کشتیرانی در بنادر در کنار گمرکات تیم‌های مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند تا بتوان جلوی ورود بیشتر مواد مخدر به صنعت حمل‌و‌نقل دریایی را سد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار