۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

کاهش نرخ اجاره کشتی‌های کوچک کانتینری

اجاره کشتی های کوچک کانتینری که در ماه آوریل سال جاری میلادی نسبتاً بالا بود با شروع ماه می روند کاهشی گرفت اما اجاره کشتی‌های بزرگ کانتینری تفاوت چندانی در این مدت نداشته‌اند‌.
کد خبر: ۹۲۸۴۷

کاهش نرخ اجاره کشتی‌های کوچک کانتینری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ به نقل از مؤسسه آلفا‌لاینر نرخ اجاره کشتی‌های کوچک کانتینری ۱۰۰۰ TEU در ماه آوریل ۳۹ هزار دلار در روز بود که این رقم در ماه می‌به ۳۰ هزار دلار کاهش یافت. از سوی دیگر نرخ اجاره کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU از ۶۲۵۰۰ دلار در روز به ۵۰ هزار دلار در روز کاهش یافت.

در این میان نرخ اجاره کشتی‌های بزرگ ۲۵۰۰ تا ۸۵۰۰ TEU تفاوت چندانی نداشتند به گونه‌ای که در ماه آوریل نرخ اجاره هر کشتی ۲۵۰۰ TEU، رقمی  حدود ۸۰ هزار دلار، ۴۰۰۰ TEU حدود ۱۱۰ هزار دلار، ۵۶۰۰ TEU حدود ۱۳۰ هزار دلار و ۸۵۰۰ TEU حدود  ۱۵۵ هزار دلار بود که در ماه می‌ هیچ فرقی نداشتند.

در این گزارش آمده است بحران روسیه  و اوکراین بر نرخ کشتی‌های کوچک تأثیر خود را گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود در صورت یکسان بودن شرایط ارقام  اعلام شده ثابت باقی بماند.

گزارش آلفا‌لاینر حاکی است با توجه به بحران روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه بندر شانگهای چین، اجاره کنندگان کشتی ترجیح می‌دهند که به قرارداد‌های بلند مدت تن در ندهند و نسبت به قرارداد‌های کوتاه مدت اقدام کنند. زیرا نمی‌توانند شش ماه آینده را به خوبی پیش‌بینی کنند و منتظر عادی شدن شرایط می‌مانند.

روند افزایش و کاهش نرخ اجاره روزانه کشتی‌های کانتینری کوچک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲
کاهش نرخ اجاره کشتی‌های کوچک کانتینری

مقایسه قیمت اجاره کشتی‌های کوچک و بزرگ در ماه‌های آوریل و می ۲۰۲۲
کاهش نرخ اجاره کشتی‌های کوچک کانتینری

ارسال نظرات
آخرین اخبار