۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

قدر‌دانی دبیرکل IMO از فداکاری دو ساله جامعۀ دریایی در مقابله با کرونا

دبیرکل IMO از فداکاری دو ساله جامعه دریایی در مقابله با چالش‌هایی که همه گیری کرونا در حمل‌و‌نقل دریایی ایجاد کرد، قدردانی به عمل آورد.
کد خبر: ۹۲۸۳۳

قدر‌دانی دبیرکل IMO از فداکاری دو ساله جامعۀ دریایی در مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "کیتاک لیم"  که در مراسم افتتاحیه کمیته رسیدگی به فساد و تجارت غیر‌قانونی حیات وحش در بخش دریا سخن می‌گفت یاد‌آور شد: براساس گزارشی که دبیرخانه IMO منتشر کرده خوشبختانه همکاری تمام طرف‌های مرتبط حمل‌و‌نقل دریایی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از همه گیری کووید ۱۹ به نتایج خوبی منجر شده و دریانوردان و کارکنان بندری و کارگران زنجیرۀ حمل‌و‌نقل و تأمین جهانی به کار خود ادامه می‌دهند به همین جهت جا دارد از تمامی آنان قدردانی به عمل آید.

وی در ادامه گفت: متأسفانه درگیری مسلحانه بین روسیه و اوکراین سومین ماه خود را سپری می‌کند و جامعۀ دریایی همچنان نگران ایمنی کشتی‌ها، رفاه دریانوردان و تأثیرات ناشی از بحران بر عملیات صنعت کشتیرانی در مناطق جنگی است.

خوشبختانه باید به اطلاع برسانم که با همکاری خستگی ناپذیر تمامی سازمان‌های مردم نهاد و به ویژه سازمان ملل متحد و احزاب ذی‌ربط تعداد دریانوردان سرگردان در بنادر اوکراین از ۲۰۰۰ نفر به کمتر از ۵۰۰ نفر رسیده است.

"کیتاک لیم" در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان ساخت سازمان بین‌المللی دریانوردی فعالانه انتقال صنعت کشتیرانی را از حالت فعلی به آینده سبز پایدار دنبال می‌کند و نسبت به دستیابی صنعت کشتیرانی به فنّاوری‌های جدید کشتیرانی سبز‌تر تلاش می‌کند تا حمل‌و‌نقل دریایی بتواند به بازسازی برای دستیابی به محیط زیست پاک و سبز اقدام کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار