۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

افزایش تجارت دریایی بین آسیا و آمریکا توسط شرکت‌‌های کانتینری غیر‌ائتلافی

علی‌رغم اینکه جابه‌جایی کالا توسط ائتلاف‌های کشتیرانی در مسیر آسیا و آمریکا در یک سال اخیر رو به کاهش گذاشته، اما تجارت در این مسیر‌ها از طریق خطوط کشتیرانی بزرگ کانتینری غیر‌ائتلافی  ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. این موضوع بیانگر آن است که شرکت‌ها ترجیح می‌دهند بدون مشارکت با سایر خطوط کشتیرانی فعالیت‌های خود را انجام دهند.
کد خبر: ۹۲۷۵۸

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ موسسه آلفا‌لاینر اعلام کرد بر‌اساس بررسی‌ها و تجریه و تحلیل داده‌ها سهم سه ائتلاف OCEAN Alliance، The Alliance، ۲M  که در یک سال اخیر از آوریل ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ در مسیر آسیا و آمریکای شمالی تردد می‌کردند از ۸۲ درصد به ۶۷ درصد کاهش یافته است.  
افزایش تجارت دریایی بین آسیا و آمریکا توسط شرکت‌‌های کانتینری غیر ائتلافی

در این میان شرکت‌های مرسک با ۲۹ درصد و MSC با ۴۰ درصد بیشترین رشد را در این مسیر داشتند به گونه‌ای که MSC در این مسیر میزان فعالیت خود را از ۲۰ درصد به ۴۴ درصد افزایش داده است.

در این میان CMA CGM به میزان ۲۱ درصد، EVERGREEN به میزان ۲۰ درصد و کاسکو  ۲۵ درصد سهم خود را افزایش داده‌اند، اما شرکت‌های وان، یانگ مینگ و... دارای تراز تجاری منفی در این مسیر بودند.   

از نظر میزانِ ظرفیت کشتی‌هایی که در یک سال گذشته از این مسیر عبور کرده‌اند بیشترین تعداد به شرکت مرسک تعلق دارد.

بر‌اساس این گزارش به طور کلی در مدت یک سال گذشته سهم شرکت‌هایی که خارج از ائتلاف در این مسیر‌ها تردد می‌کنند، MSC با ۶۷.۴ درصد، کاسکو ۲۵.۳ درصد، CMA CGM با ۲۵ درصد و مرسک ۲۱ درصد، EVERGREEN  با ۵.۵ درصد و هاپاگ لوید ۴.۸ درصد است.


افزایش تجارت دریایی بین آسیا و آمریکا توسط شرکت‌‌های کانتینری غیر ائتلافی

ارسال نظرات
آخرین اخبار