۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

الزامات جدید انجمن بین‌المللی رده بندی برای مقابله با حملات سایبری

انجمن بین المللی رده بندی (IACS) الزمات جدیدی را به منظور مقابله با حملات سایبری و ارتقاء امنیت سایبری در بخش حمل‌و‌نقل دریایی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۷

الزامات جدید انجمن بین‌المللی رده بندی برای مقابله با حملات سایبری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور افزایش مقاومت کشتی‌ها در برابر حوادث سایبری تمامی بخش‌های صنعت کشتیرانی باید درگیر شوند که به همین جهت یک گروه کاری مشترک تحت عنوان (JWG) با استفاده از تمام واحد‌های حمل‌و‌نقلی دریایی چه بنادر و چه کشتیرانی تشکیل شده تا نسبت به شناسایی شیوه‌های استاندارد به منظور مقابله با حملات سایبری اقدام کند.

"رابرت اشدان" دبیرکل انجمن بین‌المللی رده بندی (IACS) در این زمینه گفت: هدف از تشکیل این گروه دستیابی به فنّاوری اطلاعات، طراحی و ساخت سیستم‌ها و شناسایی عوامل بروز حملات سایبری است که این گروه با پنج دستور کلیدی اخبار و اطلاعات مربوط به حملات سایبری و همچنین امنیت سایبری را پوشش می‌دهد.  اول شناسایی تجهیزات، دوم حفاظت از صنعت کشتیرانی، سوم تشخیص حمله سایبری، چهارم پاسخ به حملات و پنجم بازیابی نتایج به دست آمده از حملات سایبری و راه‌های مقابله با آن.

وی افزود: در این ارتباط ضرورت دارد تمامی عوامل درگیر با صنعت کشتیرانی شامل سازندگان، طراحان، مالکان، مدیران خطوط کشتیرانی، عوامل بندری و ... با هم همکاری کنند.

وی یاد‌آور شد: همچنین در نظر داریم الزامات جدید را طراحی و به مسئولان صنعت کشتیرانی اعلام کنیم.  در این راستا باید اضافه کنم ساخت و ساز کشتی‌ها از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ با نظارت این انجمن و رعایت الزامات جدید توسط کارخانجات کشتی سازی محقق خواهد شد.

به گفته "رابرت اشدان" کشتی‌های جدید حتماً باید از امنیت سایبری کامل برخوردار شوند که در این ارتباط قرار است گروه کاری مشترک (JWG) نظارت لازم را بر ساخت کشتی‌های جدید نیز اعمال کنند تا الزامات جدید این انجمن در ساخت کشتی‌ها رعایت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار