۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

تکاپوی چین برای تداوم فعالیت حمل‌و‌نقل در شانگهای

علی‌رغم وضعیت بحرانی بندر شانگهای که حدود سه هفته از قرنطینه آن می‌گذرد وزارت حمل‌و‌نقل چین (MOT) دستور داده است تمام کارکنان بندری تمامی تلاش خود را برای جابه‌جایی، تخلیه محموله‌های کانتینری یخچال‌دار به کار گیرند به شرطی که تست کرونای آنها منفی باشد.
کد خبر: ۹۲۶۹۹

تکاپوی چین برای تداوم فعالیت حمل‌و‌نقل در شانگهای


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت‌های دریایی "لیو پنگ" معاون وزیر حمل‌و‌نقل چین دیروز در این زمینه گفت: بندر شانگهای باید به طور کامل زمینه را برای حمل و تخلیه کانتینر‌های یخچال‌دار باز کند زیرا در غیر اینصورت ممکن است خسارت زیادی به مشتریان این قبیل کالاها به ویژه کالاهای فاسد شدنی وارد شود.

وی ادامه داد: به تمامی کارکنان بندری که تست کرونای آنها منفی است دستورات لازم داده شده تا عقب ماندگی ناشی از قرنطینه در شانگهای را جبران کنند و در این ارتباط به اپراتورها پیشنهاد شده به کشتی‌ها اعلام کنند تا محموله های خود را در بنادر دیگر غیر از شانگهای تخلیه کنند.

"لیو پنگ" در ادامه گفت: از تمام مقامات بندری شانگهای خواسته‌ایم با تمامی بنادر دیگر به منظور تسهیل در جابه‌جایی محموله‌ها به ویژه محموله‌های مربوط به کالاهای فاسد شدنی هماهنگی لازم را به عمل آورند تا فعالیت‌ها در بندر ادامه یابد.

به گفته وی دستورات لازم برای خارج کردن کانتینرهای مورد نیاز مشتری به رانندگان کامیون‌ها داده شده و تهسیلات لازم را برای آنان در نظر گرفته‌ایم تا نسبت به تخلیه کانتینرهای مورد نیاز به خصوص کانتینرهای یخچال‌دارمشتریان اقدام کنند.

از سوی دیگر وزارت حمل‌و‌نقل چین با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی خطوط کشتیرانی بزرگ خواسته است تا اطلاع ثانوی کشتی‌های خود را در بنادر دیگر تخلیه کنند تا این بندر بتواند نسبت به تخلیه کانتینرهای یخچال‌دار که از اولویت اصلی برخوردارند اقدام کنند.

شایان ذکر است بندر شانگهای از 28 مارس به دلیل افزایش موارد مبتلا به کووید 19 قرنطینه شده و اگرچه در حال حاضر پس از انجام تست کرونا برخی محدودیت‌ها برداشته شده اما به عنوان یکی از شلوغترین بنادر کانتینری جهان وضعیت چندان مناسبی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار