به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از بلومبرگ در حالیکه بندر شانگهای به عنوان بزرگترین بندر کانتینری دنیا سومین هفتۀ قرنطینه خود را میگذراند زنجیرۀ تأمین و لجستیک کالا در بنادر چین با مشکلات زیادی مواجه شده است بسته شدن کارخانهها و انبارها باعث شده ظرفیت حملونقل به شدت کاهش یابد.
بر اساس این گزارش ازدحام بنادر به نزدیکی بندر Ningbo-Zhoushan گسترش یافته، زیرا شرکتهای حمل نقلی کشتیها را به سایر بنادر هدایت میکنند تا بتوانند با کمبود کامیون و بسته شدن انبارها در شانگهای جلوگیری کنند.
بر اساس این گزارش تا تاریخ یازدهم آوریل، ۲۲۲ کشتی فلهبر در بندر شانگهای منتظر تخلیه و بارگیری بودند که این رقم نسبت به ماه قبل ۱۵ درصد بیشتر نشان میدهد.
از سوی دیگر در بندر Ningbo-Zhoushan، تعداد ۱۳۴ کشتی در انتظار به سر میبرند و همچنین در بنادر Rizhao، Dongjiakou و Qingdao، تعداد ۱۲۱ کشتی منتظر ورود به بنادر هستند که نسبت به ماه قبل ۳۳ درصد افزایش نشان میدهد.
در گزارش بلومبرگ همچنین آمده است علاوه بر آنچه اشاره شد ۱۹۷ کشتی کانتینری در لنگرگاه ترکیبی شانگهای با نینگبو در حال بارگیری و یا در انتظار بارگیری هستند که این رقم نیز نسبت به ماه قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.
به گفتۀ مالکان و تاجران کشتی کمبود کارکنان بندری در شانگهای، تحویل اسناد مورد نیاز کشتیها را برای تخلیه محمولهها بسیار کُند کرده و کشتیهای فلهبر با بار سنگآهن به دلیل ناتوانی کامیونها در ارسال کالا از بندر به کارخانهها در سواحل به حال خود رها شدند.
ازدحام بنادر در چین باعث شده تا کشتیها به سمت بنادر چینگدائو و تیانجین هدایت شوند که بر اساس این گزارش دیروز ۵۴ کشتی در بندر تیانجین منتظر ورود به آن بندر بودند.
در پایان این گزارش آمده است با توجه به تستهای اجباری کامیونداران و کارگران بندری و حضور کارکنانی که تست آنها منفی بوده باعث شده صف کشتیها در بندرهای دالیان لیائونینگ و تانگشان کاهش یابد.