۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

رویکرد شرکت‌های کانتینری به خرید کشتی‌های دست دوم

شرکت‌های کشتیرانی بزرگ جهان نسبت به خرید کشتی‌های دست دوم علاقه بیشتری نشان می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۵۵۵

رویکرد شرکت‌های کانتینری به خرید کشتی‌های دست دوم


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر شرکت‌های بزرگ حمل و نقل کانتینری از ۱۸ ماه گذشته تا کنون ۵۰۰ کشتی دست دوم خریداری کرده‌اند.

در این گزارش با اشاره به اینکه افزایش سرسام آور نرخ اجارۀ کشتی‌های کانتینری باعث تغییر رویکرد شرکت‌های کانتینری شده، آمده است شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در حال حاضر ترجیح می‌دهند که با خرید کشتی‌های دست دوم به میزان دارایی خود بیفزایند، زیرا مدیران این خطوط اعتقاد دارند اجارۀ کشتی‌ها به هیچ عنوان به نفع آنان نیست، زیرا هر روز با نرخ‌های جدیدی مواجه می‌شوند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه مدیران خطوط کشتیرانی در سال گذشته با سود آوری مناسبی روبه‌رو بودند به همین جهت اصرار آن‌ها به خرید کشتی‌های دست دوم بر این اصل استوار است که بازار اجاره نتواند نرخ‌های خود را بر مالکان کشتی تحمیل کند.

آلفا‌لاینر در ادامۀ این گزارش یاد‌آور شده است در یک سال گذشته شرکت MSC با ۱۶۹ کشتی کانتینری ۶۳۶ هزار و ۹۰۰ TEU در ردیف اول و CMA CGM با خرید ۶۲ کشتی ۲۰۷ هزار TEU، مرسک با ۲۷ کشتی ۱۴۱ هزار و ۶۰۰ TEU  و وان‌های با  خرید ۲۳ کشتی ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ TEU در رده‌های بعدی قرار داشتند.

در ادامۀ این گزارش آمده است دلالان شرکت کارگزاری Loadstar  با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود  ۱.۶ میلیون TEU کشتی کانتینری به شدت احساس می‌شود به آلفا‌لاینر گفته‌اند طی ۲۰ ماه گذشته تنها ۱۷۵ کشتی جدید به ظرفیت ۷۱۰ هزار و ۳۲۱ TEU سفارش داده شده که بخشی از آن‌ها قبل از تحویل به صورت بلند مدت اجاره شده است.

یکی از کارگزاران این مؤسسه گفته است چشم‌انداز اجاره و خرید کشتی به هیچ عنوان خوب نیست و اطمینان کامل نداریم که اوضاع فعلی به حالت عادی برگردد که همین بی‌اطمینانی باعث شده گرایش به سمت خرید کشتی‌های دست دوم توسط مالکان کشتی بیشتر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار