۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

تحلیل آنکتاد از چشم انداز چالش بر‌انگیز صنعت کشتیرانی

سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) در تحلیلی از اوضاع اقتصادی جهان در پی بحران روسیه – اوکراین اعلام کرد ادامه این بحران صنعت کشتیرانی را با چالش مواجه کرده و اقتصاد جهانی رو به وخامت خواهد گذاشت.
کد خبر: ۹۲۴۹۲

تحلیل آنکتاد از چشم انداز چالش بر‌انگیز صنعت کشتیرانی

به گزارش گروه بین‌المللی مانا؛ ارزیابی آنکتاد حاکی از ان است که بحران روسیه و اکراین تأثیر منفی بیش از حدی بر تمامی بخش‌های اقتصادی جهان مانند بازار‌های مالی، حمل‌ونقل کالا، فنّاوری، مواد غذایی، سرمایه گذاری، سوخت، بیمه‌ها و ... گذاشته و برهزینه‌ها و قیمت کالا‌ها بیش از پیش افزوده و شرایط نگران کننده‌ای به وجود آورده و بیش از همه صنعت کشتیرانی را نشانه رفته است که ادامۀ آن برای این صنعت  بار مالی زیادی خواهد داشت.

در ادامۀ این گزارش تأکید شده است مشخص نیست جنگ تا چه زمانی  ادامه دارد و بازار پر تلاطم عرضه و تقاضا تا چه زمانی تحت تأثیر این بحران تحمیل شده براقتصاد جهانی قرار خواهد داشت.

در حال حاضر حریم هوایی روسیه بر روی ۳۶ کشور جهان بسته است و برخی کشور‌ها محموله با مقصد این کشور و اوکراین را رزرو و حمل نمی‌کنند. این کار به طولانی شدن مسیر‌های دریایی و زمینی منجر شده و باعث شده تا صاحبان وسایل حمل ونقل پول بیشتر‌ی برای سوخت و بیمۀ کالا بپردازند.

این گزارش حاکی‌است متأسفانه افزایش قابل توجه قیمت نفت و گاز ممکن است سرمایه گذاری برای تولید سوخت پاک را زیر سوأل برده و به سمت سوخت‌های فسیلی گرایش نشان دهد.

در پایان این گزارش تأکید شده است بدون شک این بحران مشکل نقدینگی کشور‌ها و بحران بدهی کشور‌های در حال توسعه را بیشتر خواهد کرد و درآمد خانوار‌ها را روز به روز کاهش داده و بر قشر فقیر جوامع خواهد افزود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار