۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

سنگاپور برترین شهر دریایی جهان در سال ۲۰۲۱

سنگاپور در صدر فهرست بهترین و برترین شهر‌های دریایی جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت. به پیش بینی ۲۸۰ مدیر و کارشناس کسب و کار دریایی سنگاپور این رتبه را تا سال ۲۰۲۷ حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۹۳۷

سنگاپور برترین شهر دریایی جهان در سال ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش مؤسسه تحلیلگری LMC و انجمن رده‌بندی DNV سنگاپور بهترین زیر‌ساخت‌ها، فنّاوری‌ها و امور مالی و استعداد‌های دریایی را در سطح جهانی داراست و از سال ۲۰۱۹ تا کنون تحولات چشمگیری را برای دستیابی به هاب دریایی نمونه انجام داده است همچنین خوشه‌های دریایی را برای ایجاد استراتژی‌های منحصر بفرد دریایی  به منظور مقابله با تحولات جهانی تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر این بندر کمک به کشتیرانی سبز، دیجیتالی شدن مداوم، ارتقای تجهیزات بندری، ایجاد بندر هوشمند و افزایش کارآیی زنجیرۀ تامین  را در دستور کار قرار داده است.

دکتر شهرین عثمان  رئیس منطقه دریایی DNV در زمینه انتخاب سنگاپور به عنوان برترین شهر دریایی گفت: این انتخاب بر اساس پنج رکن اساسی کلیدی شامل کشتیرانی، امور مالی و حقوق دریایی، فنّاوری، بنادر لجستیک و جذابیت و رقابت انتخاب می‌شود که سنگاپور تمامی موارد لازم را در این ارتباط دارد.

وی گفت: مقام دوم ایجاد شهر دریایی به روتردام می‌رسد. لندن در مقام سوم و شانگهای و توکیو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Knut Ørbeck-Nilssen  مدیر‌عامل DNV نیز گفت: شاخص‌های مدیریت کسب و کار که توسط ۲۸۰ مدیر کسب‌و‌کار برای بررسی شاخص‌های ایجاد هاب دریایی تدوین شده نشان می‌دهد بندر سنگاپور در پنج سال آینده نیز در رتبه اول باقی خواهد ماند پس از آن شانگهای، لندن، اسلو و روتردام در اروپا در رتبه‌های بعدی قرار خواهند گرفت و دوبی و ابوظبی در منطقۀ خاور‌میانه هم برای ایجاد شهر دریایی تلاش می‌کنند. هند و آفریقا رقابت سختی خواهند داشت، اما  پیش‌بینی می‌شود دوبی تا ۲۰۲۷ به رتبه ششم جدول برسد.

در پایان این گزارش قید شده ارزیابی مدیران و کارشناسان کسب‌وکار دریایی نشان می‌دهد که شهر‌های دیگری مانند آتن، نیویورک، هامبورگ، پاریس و... نیز برای تجهیز زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات بندری همچنین دستیابی به فنّاوری‌های جدید  جدیّت لازم را به‌کار گرفته‌اند که هر کدام در بخش‌هایی به عنوان  شهر دریایی شاخص مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما سنگاپور تمامی این شاخص‌ها را به تنهایی دارد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار