۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

قطعنامه جدید IMO برای حل چالش دریانوردان

سازمان بین المللی دریانوردی در سی و دومین اجلاس مجمع این سازمان از تمامی اعضا خواست همچنان دریانوردان را به عنوان نیرو‌های کلیدی قلمداد کرده و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را به عمل آورند.
کد خبر: ۹۱۷۰۲

قطعنامه جدید IMO برای حل چالش دریانوردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در سی و دومین اجلاس این سازمان که از ۶ تا ۲۵ دسامبر با حضور اکثر اعضای این سازمان برگزار شد قطعنامه‌ای در زمینۀ اقدام جامع کشور‌ها برای رسیدگی به چالش‌های دریانوردان مانند مسائل مربوط به تغییر خدمه، دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، اولویت‌بندی برای واکسیناسیون و شناخته شدن دریانوردان به عنوان نیرو‌های کلیدی به تصویب رساند.

در این قطعنامه مقرر شد کشور‌ها به اولویت بندی واکسیناسیون دریانوردان، تسهیل در خروج از سواحل، تردد ایمن در سراسر مرز‌ها و همچنین شناسایی اسناد آن‌ها تلاش‌های لازم را به کار گیرند در ادامه این قطعنامه آمده است با در نظر گرفتن اینکه دریانوردان به عنوان نیروی کلیدی تعیین شده‌اند به طور مکرر می‌توانند در مرز‌های کشور‌ها تردد کنند.

از سوی دیگر دسترسی فوری دریانوردان به مراقبت‌های پزشکی چه در کشتی و چه در بندر در اسرع وقت صورت گیرد.

حمایت از دریانوردان در رویداد‌های دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها همواره باید  در اولویت  کشور‌ها قرار گیرد.

در ادامه این قطعنامه تأکید شد برنامه قرنطینه برای رسیدگی به نوع جدید کووید  ۱۹ (امیکرون) باید در همه کشور‌ها به اجرا در‌آید.

این قطعنامه نگرانی خود را از حمله به کشتی‌ها در خلیج گینه و سایر نقاط خطر‌آفرین اعلام کرده و خواستار تلاش کشور‌ها برای پایان دادن به دزدی دریایی شد.

همچنین این قطعنامه از جدیت  کشور‌های عضو سازمان  و سازمان‌های مردم نهاد به منظور برگزاری سمینار‌های منطقه‌ای و ملی  قدر‌دانی کرد.

در پایان این قطعنامه بر حمایت کشور‌ها از کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، اهداف توسعه پایدار و تعیین استراتژی دریایی برای کاهش CO۲ تاکید شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار