۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

تعمیر و نگهداری کشتی‌ها قربانی افزایش نرخ حمل‌ و نقل

سودجویی مالکان و اجاره کنندگان کشتی در پی افزایش نرخ حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا کار‌های مربوط به تعمیر و نگهداری کشتی به تعویق افتاده و هزینه‌های مربوط به آن نیز بالا رود.
کد خبر: ۹۱۵۲۷

تعمیر و نگهداری کشتی‌ها قربانی افزایش نرخ حمل‌ و نقل


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه drewry در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد در پی سود‌جویی و بی‌توجهی مالکان و مسئولان خطوط کشتیرانی به تعمیر و نگهداری کشتی‌ها در سال ۲۰۲۱ میانگین هزینه‌های عملیاتی روزانه ۴۷ نوع کشتی نیز در اندازه‌های مختلف نسبت به دو سال قبل افزایش یافت. به گفتۀ کارشناسان این مؤسسه مالکان در سال جاری میلادی فقط به درآمد بیشتر می‌اندیشند و به تعمیرات و نگهداری توجه چندانی ندارند مگر اینکه کشتی از حرکت بازماند. در حالی‌که آسیب‌های وارده از این محل ممکن است در آینده قابل پوشش نباشد.

Latifat Igbinosun رئیس تحقیقات بخش کشتی در drewry در این زمینه گفت: سودجویی مالکان از یک سو و ادامه روند شیوع بیماری همه‌گیر از سوی دیگر باعث شد تعمیر و نگهداری کشتی‌ها در پی افزایش نرخ‌ها به بوتۀ فراموشی سپرده شود، اما از بخت بد آنان میانگین هزینه‌های عملیاتی کشتی‌ها در سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

وی افزود: البته هزینۀ تعمیر و نگهداری کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل وخامت اوضاع کرونا در تمامی کشور‌ها پایین بود، اما با رونق حمل و نقل در سال ۲۰۲۱ هزینه‌های مربوط به انواع کشتی‌ها افزایش یافت. این افزایش هزینه‌ها شامل تمامی کشتی‌های کانتینری، فله، تانکر، گازبر و حمل خودرو است.

وی تاکید کرد: در این ارتباط باید به هزینه‌های عملیاتی کشتی‌ها، افزایش نرخ بیمۀ دریایی، مسائل مربوط به کربن زدایی و خطرات تورمی را نیز اضافه کرد.

وی در پایان یاد‌آور شد: افزایش هزینه‌های عملیاتی تعمیر و نگهداری کشتی‌ها با توجه به کسادی بازار صنعت تعمیر و نگهداری کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰، صاحبان این حرفه را نیز در سال جاری نسبت به افزایش نرخ‌ها ترغیب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار