به گزارش گروه بینالملل مانا؛ "Cerup-Simonsen" رئیس مرکز مستقل Maersk Mc-Kinney Moller Center در این زمینه گفت: پیشنهاد این مرکز که با همکاری خط کشتیرانی مرسک، شرکت نفت BP زیمنس انرژی و صنایع سنگین میتسوبیشی تاسیس شده، آن است که به ازای هر تن کربن تولید شده توسط کشتیها ابتدا ۵۰ دلار مالیات دریافت شود که به تدریج تا سال ۲۰۵۰ این میزان به ۱۵۰ دلار افزایش یابد.
وی گفت: برای تحقق قوانین IMO در سالهای ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ نباید منتظر بمانیم که روشهای کربن زدایی به خودی خود اجرا شود در حالی که باید با نظارت IMO و سایر سازمانها و دولتها نسبت به اجرای قوانین ملزم شوند، در غیر این صورت انتشار گازهای گلخانهای به طور خطرناکی از کنترل ما خارج خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه تاکنون در مورد مزایای سوختها از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه بودن و قابل رقابت بودن هیچ بحثی به میان نیامده تا کشورهای دارندۀ صنعت حمل و نقل دریایی بدانند که مقایسه بین سوختهای فسیلی و غیرفسیلی تا چه میزان برای آنها هزینه بر است و صرفه جویی دربر دارد.