به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در پی اطلاعیه صادر شده از سوی "Grant Shapps" وزیر حمل و نقل انگلیس مبنی بر کاهش کربن در بخشهای مختلف حمل و نقل که همزمان با برنامه کربن زدایی اتحادیه اروپا صادر شد، گروه تجارت Maritime UK با اشاره به اینکه بودجه و اعتبار لازم برای توسعه فنّاوری دریایی کربن زدایی، ساخت کشتیهای خودران همچنین توجه به تولید سوختهای تجدیدپذیر در برنامههای اعلام شده مورد توجه چندانی قرار نگرفته گفت: در واقع هیچ بودجهای برای انجام وظایف پیشِ روی صنعت حملونقل به ویژه جامعۀ دریایی قرار نگرفته است و در این زمینه هیچ راه روشنی برای دستیابی به آن وجود ندارد.
"بن موری" مدیرعامل گروه ضمن انتقاد از کلی گویی در برنامههای اعلام شده گفت: سرمایه گذاری مشترک برای کاهش کربن در همه بخشهای مختلف حملونقلی باید مورد حمایت دولت قرار گیرد که متاسفانه در برنامههای اعلامی چنین موردی مشاهده نمیشود در حالیکه برای دستیابی به اهداف قانون IMO ۲۰۲۰، در مقاطع ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ نیاز به کمک دولت داریم، زیرا احساس میکنیم توانایی لازم در حملونقل و صنایع دریایی انگلیس برای رسیدن به راه حلهای کربن صفر درصد وجود دارد، اما بدون بودجه و اعتبار لازم نمیتوان به اهداف دست یافت.
وی در پایان تاکید کرد: در چنین شرایطی نمیتوان هیچ پروژهای را برای کاهش کربن انجام داد چراکه حملونقل هوایی و ریلی نیز به سرنوشت حمل ونقل دریایی دچارمیشوند.