۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

تجارت کانتینری آسیا چقدر سودآور است؟

درحالی که تجارت درون آسیا بزرگترین عامل رشد در صنعت کانتینری به شمار می آید، سوال بزرگی در خصوص کسب درآمد در این حوزه وجود دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۱۴۹
تجارت کانتینری آسیا چقدر سودآور است؟به گزارش گروه بین الملل مانا، وضعیت شرکت های کشتیرانی در سه ماه سوم سال جاری میلادی مانند خطوط حمل و نقل کاسکو و نقش آفرین اصلی در تجارت آسیا، خطوط کانتینری OOCL هنگ کنگ، نشان می دهد استراتژی های مختلفی باید بر حسب سایز شناورها و قدرت شرکت ها اتخاذ شود تا بتوان از شلوغ ترین مسیر کانتینری بهترین درآمد را کسب کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت کاسکو با ناوگانی متشکل از 358 فروند شناور و ظرفیت یک میلیون و 800 هزار TEU قادر است 32 درصد از حجم جابه جایی را تا یک میلیون و 500 هزارTEU مدیریت کند و این بخش را بر حسب حجم جابه جایی و فازغ از کانتینرهای داخلی چین در ردۀ دوم قرار دهد. در همین راستا میزان درآمد خطوط کاسکو به بیش از 678 میلیون و 800 هزار دلار می رسد.
در این میان، خط کانتینری OOIL شاهد افت هفت درصدی در تجارت درون آسیایی بود و حجم جابه جایی به 715 هزار و 693 TEU رسید. این درحالی است که میزان درآمد این خط با رشد 13 درصدی همراه شد و به 456 میلیون و 700 هزار دلار رسید.
این گزارش ادامه داد: پر واضح است که خطوط توان بالقوۀ خود را در تجارت مسیر مذکور نشان خواهند داد. در همین راستا و با توجه به این واقعیت که از هر شش کانتینر یک کانتینر در مسیر تجاری درون آسیا فعالیت دارد، مدیر خط کانتینری APL گفت: بازار بسیار رقابتی و حجم کانتینرها بالا و روبه رشد است.
وی ادامه داد: بازار کانتینری در مسیر تجاری درون آسیا، بازاری پیچیده است اما می تواند سوددهی داشته باشد و قطعا در آینده یکی از اولویت های تجاری ما خواهد بود.
در ادامه این گزارش، مدیر خطوط ادغام شدۀ ONE گفت: چالش اصلی مدیریت نوسان در عرضه و تقاضاست چرا که با توجه به فصول مختلف در صنعت کشتیرانی شاهد تغییرات شگرفی هستیم. در مرحله ای هستیم که امکان تقویت شبکه های کشتیرانی در این مسیر وجود دارد و خطوط باید بتوانند از ظرفیت خود به خوبی و همسو با میزان درخواست به نحو احسن بهره مند شوند.
مدیر گروه لجستیکی شرکت Techtronic نیز گفت: تقاضا همیشه در بازار کشتیرانی در جریان است. اما آنچه باعث نگرانی است تقاصای بالا در مسیر تجاری درون آسیا است که اگر به همین منوال پیش رود شاهد مازاد ظرفیت در این بخش نیز خواهیم بود.
این گزارش در پایان افزود: جریان درآمد در مسیر کانتینری درون آسیا در نیمۀ نخست سال جاری میلادی ثابت و پایدار بود و این موضوع اتفاق خوبی است. اما باید به خاطر داشت که برخلاف حجم خوب و بالای جابه جایی کانتینری، نوسان نرخ در تجارت درون پسفیک ادامه دارد و تجارت های دیگر در مسیرهای دیگر را به طور مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار