۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

پویایی اداره بنادر گلستان با مدیریت نوار ساحلی/آماده جذب سرمایه گذار هستیم

اداره بنادر و دریانوری استان گلستان با اعمال نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت و یکپارچه سازی 131 کیلومتر از نوار ساحلی استان را به عهده دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۵۰۷
پویایی اداره بنادر گلستان با مدیریت نوار ساحلی/آماده جذب سرمایه گذار هستیم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان به صورت رسمی فعالیت خود را از سال 1385 با منفک شدن از استان مازندران آغاز کرده است.                                                                                  
الهیار اسعدی با بیان اینکه این اداره کل هم اکنون با مدیریت مجزا، همچون سایر استان های ساحلی کشور فعالیت می کند، گفت: در گذشته تردد شناورهای تجاری در بنادر گز و ترکمن صورت می گرفت اما با پسروی آب خلیج گرگان این تردد های دریایی چند سالی است که متوقف شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات فعلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان مدیریت و یکپارچه سازی سواحل استان است تا به این ترتیب از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم سواحل استان جلوگیری شود و بر ساخت و سازهای مجاز نیز نظارت داشته باشیم.
اسعدی با اشاره به طول 131 کیلومتری نوار ساحلی استان گلستان و اهمیت منطقه ای این استان به دلیل واقع شدن در مرز شمالی کشور، اذعان داشت: بنابراین ضروری است اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان در مدیریت این نوار ساحلی نهایت اهتمام خود را انجام دهد.                     
وی همچنین از فعالیت اداره ثبت شناوران در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان خبر داد و گفت: در این اداره مجوز تردد تمام قایق هایی که در طول 131 کیلومتر نوار ساحلی استان گلستان فعالیت می کنند اعم از قایقهای تفریحی و صیادی، صادر می شود.                                
اسعدی اذعان داشت: بنابراین می توان گفت که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گلستان نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی را در استان گلستان اجرا می کند.                                                                             
وی با اشاره به وجود تاسیسات دریایی در بنادر گز و ترکمن اظهار داشت: به خاطر پسروی خلیج گرگان امکان دریانوردی تجاری در بنادر گز و ترکمن وجود ندارد.                                                 
این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفته های خود بیان داشت: اما این امکان وجود دارد که از این تاسیسات دریایی در راستای توسعه گردشگری دریایی بهره برد، امری که هم اکنون در بندر ترکمن شاهد اجرایی شده آن هستیم.                                            
مدیر  اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان یادآور شد: در ایام نوروز امسال شاهد استفاده بیش از 30 هزار توریست دریایی از تاسیسات دریایی بندر ترکمن بودیم.                                                                                                               
اسعدی تصریح کرد: همچنین در ایام تابستان امسال 60 هزار نفر توریست از تاسیسات دریایی در بندر ترکمن جهت گشت زنی در آبهای ساحلی و یا سفر به جزیره آشوراده استفاده کردند.                                                                              
وی با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی منحصر به فرد در خلیج گرگان، جزیره آشوراده و پناهگاه حیات وحش میانکاله، یادآور شد: استان گلستان مستعد توسعه توریست دریایی است که هم اکنون تمام مسئولان استان در تلاش برای تحقق این هم هستند.                 
وی خاطرنشان ساخت: همچنین در این راستا پتانسیل احداث اسکله های تفریحی و توریستی در نقاط مختلف نوار ساحلی استان وجود دارد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان بیان داشت: در همین راستا آمادگی کامل برای جذب و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ساخت اسکله و خرید شناور تفریحی وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار