۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

چشم انداز حمل و نقل کانتینری تا سال 2025

تحلیلگران از افزایش 70 درصدی عرضه کانتینربرها تا سال 2025 خبر می دهند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۳۴۷
چشم انداز حمل و نقل کانتینری تا سال 2025
 به گزارش گروه بین الملل مانا، ورود پست پانامکس ها و کانتینربرهای غول پیکر بیشترین سهم را در رشد ناوگان کانتینری ایفا می کنند.
بر اساس این گزارش، با رشد جمعیت دنیا و افزایش GDP تا سال 2025، تقاضا برای کانتینربرهای غول پیکر افزایش می یابد. 
 انتظار می رود استفاده از کانتینربرای بارهای انبوه و فریز شده تا سال 2025 رواج بیشتری داشته باشد.
همچنین پیش بینی می شود کانتینربرهای یخچال دار خصوصا کانتینربرهای منطقه ای و فیدرماکس ها تا سال 2025 به ترتیب 14 و 26 درصد افزایش ناوگان داشته باشند.
Sub – پاناماکس های جدید نیز ظرفیتی بین سه تا سه هزار و 999 TEU خواهند داشت که همگام با گسترش کانال پاناما صورت خواهد گرفت.
با توجه به عرض کانال پاناما، دماغه این نوع کشتی ها و پاناماکس ها نباید از مرز 32.3 متر تجاوز کند.
انتظار می رود ناوگان Sub – پاناماکس ها تا سال 2025، 30 درصد افزایش داشته باشد که بیشتر خود را در زمینه Sub – پاناماکس های یخچال دار و دیگر انواع Sub – پاناماکس ها برای حمل تجهیزات اتوبان سازی نشان خواهد داد.
با آغاز به کار کانال پاناما، صنعت دریانوردی دنیا به دنبال پاناماکس هایی از هر نوع خواهند بود.
گفته می شود کانال پاناما قادر به عبور کانتینربرهای 12 هزار و 500 TEU خواهد بود. پست پاناماکس های کنونی ظرفیتی بین پنج هزار و 400 تا 9 هزار و 999 TEU دارند و پیش بینی می شود شمار آنها تا سال 2025 به میزان 35 درصد افزایش داشته باشد که این میزان رشد هیچگاه به اندازه رشد 200 درصدی پاناماکس های کوچک نسل جدید و کانتینربرهای غول پیکر (ULCS) نخواهد رسید. 
ULCSها در حقیقت کانتینربرهای 10 هزار به بالا را شامل می شود و پیش بینی می شود ظرفیت آنها از میزان فعلی 3.5 میلیون TEU طبق جدول پایین به 7.8 میلیون TEU در سال 2025 برسد که 122 درصد افزایش شمار ناوگان را نشان می دهد.
 
 
 
تقاضا برای کانتینربرهای 18 هزار TEU در خطوط شرق - غرب، درخواست برای کانتینربرهای پاناماکس های نسل جدید و استفاده از ULCS در خطوط شمال – جنوب نیز شمار این نوع کشتی ها را افزایش می دهد. به هرحال کارشناسان امیدوارند علیرغم خوش بینی نسبت به افزایش تقاضا در مرحله حمل و نقل کانتینری، میزان سوددهی این عرصه را برای کشتیرانی ها زیر سؤال برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار