به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از marinelink؛ در حالی که سال ۲۰۲۴ ترافیک از طریق دومین آبراه بین اقیانوسی شلوغ جهان افزایش یافته است، اما هنوز این کانال نتوانسته ۳۶ فروند کشتی پیشنهادی در روز را به طور کامل ترانزیت کند.
براساس این گزارش ریکورته واسکز، رئیس اداره آبراه پاناما به خبرنگاران گفت: این کانال در مسیر ثبت درآمد ناخالص حدود ۵ میلیارد دلار در سال مالی منتهی به ماه سپتامبر قرار دارد. همانطور که در بودجه کشور برنامهریزی شده است.
وی افزود: این کانال انتظار دارد تا پایان این سال مالی حدود ۵۰۰ میلیون تن بار را جابهجا کند. در سال مالی که در سپتامبر ۲۰۲۴ به پایان رسید، درآمد این آبراه با وجود خشکسالی شدید که باعث کاهش عبور و مرور شد، به ۴.۹۹ میلیارد دلار افزایش یافت. در این دوره، ۴۲۳ میلیون تن بار از طریق آبراههای خود عبور کرد.
واسکز یادآور شد: ما به اهداف، به ویژه آنچه دولت مرکزی از ما خواسته است، خواهیم رسید.
وی اظهارداشت: اعمال تعرفههای ایالات متحده بسیاری از شرکتهای حملونقل را بر آن داشته است تا واردات را قبل از فصل کریسمس تسریع کنند که این کار به بهبود عملکرد کانال در این سال مالی کمک کرده است.
واسکز تاکید کرد: انتظار میرود ترافیک کشتیها در ماههای آینده کاهش یابد، اما عبور کشتیهای بزرگتر حامل محمولههای بیشتر، کاهش مورد انتظار تعداد کشتیها را جبران خواهد کرد.