به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ این کشتی اولین سفر خود را از تایژو چین به سنگاپور تحت نام AeroPower آغاز کرد. این کشتی توسط مؤسسه رده بندی Bureau Veritas مورد تأیید قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش این کشتی سالانه حدود ۹۴۰ تُن از انتشار گاز دیاکسید کربن را با کاهش مصرف سوخت و تا حدود ۳۰۰ تُن دی اکسید کربن را با ترکیب پیشرانههای بادی در مسیرهای بهینهسازی شده کاهش میدهد.
این کشتی با کمک باد ۳.۱ درصد در کوتاهترین مسیر و ۶.۵ درصد در مسیر بهینهسازی شده انتشار گازهای گلخانهای را کاهش میدهد.
۶ تانکر شیمیایی سفارش داده شده توسط بریتانیا قرار است به پیشرانههای بادی روتور مجهز شوند که سالانه تا ۱۰ درصد از انرژی نیروی محرکه کشتیها را از باد تأمین میکند. این کشتیها تا سال ۲۰۳۰ میلادی ضمن تکمیل فنّاوریهای پیشرفته بدون استفاده از سوختهای جایگزین مطابق با دسورالعمل ETS اتحادیه اروپا خواهد بود. این فنّاوری با کاهش تعداد کمک هزینه اتحادیه اروپا، که مالک باید برای انتشار ناوگان خود خریداری کند، منجر به صرفه جویی مستقیم میشود.
Laurent Cadji، مدیرعامل Union Maritim در این زمینه گفت: به کارگیری این قبیل کشتیها چیزی بیش از کاهش انتشار گازهای گلخانهای است، زیرا موقعیت ما را برای موفقیت در یک صنعت به سرعت در حال توسعه و اطمینان از اینکه از تغییرات نظارتی جلوتر هستیم، بهبود میبخشد در عین حال ساخت ناوگان قویتر و انعطاف پذیرتر برای آینده را تضمین میکند.