۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

افزایش ۶۵ درصدی سود خالص خط کشتیرانی مرسک در سال ۲۰۲۴

سود خالص خط کشتیرانی مرسک در سال ۲۰۲۴ با رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ به ۶.۵ میلیارد دلار رسید که این برتری مالی در سومین سال متوالی به دست آمد.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۹

افزایش ۶۵ درصدی سود خالص خط کشتیرانی مرسک در سال ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ کسب سود تو‌سط دومین خط کشتیرانی برتر جهان ناشی از تقاضای کانتینری و نرخ حمل‌و‌نقل بالا در اقیانوس، رشد خطوط لجستیکی  و جابه‌جایی کالا در پایانه‌ها و بهبود قابل توجه در اکثر محصولات لجستیک و خدمات بود.

وینسنت کلرک، مدیر‌عامل مرسک در این زمینه گفت: توانایی ما برای گذر از شرایط در حال تغییر و اطمینان از زنجیرۀ تامین ثابت برای مشتریانمان در طول سال ۲۰۲۴ میلادی مورد آزمایش قرار گرفت. تلاش‌های ما با رضایت مشتری به نتایج خوبی رسید. ما با موفقیت از افزایش تقاضا بهره برده و سرمایه گذاری کردیم. در عین حال بهره‌وری را افزایش دادیم و هزینه‌ها را به دقت مدیریت کردیم. همه اینها به عملکرد مالی قوی ما کمک کردند. با سه کسب‌وکار قوی اقیانوس، لجستیک و خدمات و پایانه‌ها  به‌علاوه پیشنهادات یکپارچه در سراسر زنجیرۀ تامین، ما به طور منحصربه‌فردی در موقعیتی هستیم که از مشتریان خود در عصری که تغییرات و اختلالات ژئوپلیتیکی همچنان نیاز به زنجیره‌های تأمین انعطاف‌پذیر را تقویت می‌کند، حمایت کنیم.

وی افزود: سودآوری در اقیانوس در مقایسه با سال قبل بهبود یافته است که از طریق افزایش قابل توجه نرخ حمل‌و‌نقل که منعکس کننده وضعیت دریای سرخ و تقاضای حجم زیاد است، حمایت می‌شود.

شرکت مرسک در بخش لجستیک و خدمات، انعطاف‌پذیری خود را در سال ۲۰۲۴ میلادی نشان داد که به‌طور پیوسته در هر سه‌ ماه رشد حرکتی را به همراه داشت که منجر به رشد حجم، درآمد بالاتر و بهبود حاشیه سود خالص در مقایسه با سال ۲۰۲۳ میلادی می‌شد. درآمد با حمایت از رشد قابل‌توجه در قسمت‌های محصولات انبارداری، ذخیره و حمل کالا  به میزان ۷ درصد افزایش یافت.

مشارکت مرسک در ساخت و تعمیر کشتی‌های هند‌ی

خط کشتیرانی مرسک و مؤسسه کشتی سازی Cochin Shipyard Limited (CSL) هند یک یادداشت تفاهم برای بررسی پتانسیل مشترک در تعمیر، نگهداری و ساخت کشتی در هند امضا کردند.

این مشارکت با جاه‌طلبی‌های دریایی دولت هند که قرار است تا  سال ۲۰۴۷ میلادی به یک تولید کننده مطرح جهان تبدیل شود و در بین  پنج قطب برتر دریایی جهانی  قرار گیرد، سازگار است.

بر‌اساس این تفاهم نامه، مرسک از دانش برای گسترش قابلیت‌های موسسه CSL هند با تأکید بر ساخت، نگهداری، تعمیر و عملیات کانتینر‌یزه استفاده خواهد کرد.

این همکاری برای کمک به پیشرفت صنعت دریایی هند و پیشبرد هدف دولت برای ایجاد مهارت‌های تعمیر و ساخت کشتی در این کشور است.

این مشارکت ابتدا بر روی  ساخت کشتی‌های تا ۷۰۰۰ TEU و تعمیرات شناور  تا ۴۰۰۰ TEU متمرکز خواهد شد که ظرفیت آن‌ها در طول زمان افزایش خواهد یافت.

لئوناردو سونزیو، رئیس بخش مدیریت و فنّاوری ناوگان، مرسک گفت: اولین تعمیر کشتی مرسک در مؤسسه CSL که از قبل برای سال ۲۰۲۵ میلادی برنامه ریزی شده است، آغازی خواهد بود تا ما  یک همکاری مشترک طولانی مدت را در نظر داشته باشیم.

راجش گوپالاکریشنان، مدیر اجرایی موسسه کشتی‌سازی کوچین هم در این زمینه یاد‌آور شد: ترکیب تخصص جهانی مرسک با قابلیت‌های CSL  کمک می‌کند تا سهم بیشتری از بازار جهانی تعمیر و ساخت کشتی را به خود اختصاص دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار