به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز اسامه ربیعی، مدیرعامل سازمان کانال سوئز (SCA) در نشستی با نمایندگان ۲۳ خط کشتیرانی با اشاره به تأثیر بازگشت ثبات نسبی به دریای سرخ و منطقه باب المندب به جامعۀ دریانوردی اطمینان داد که شرایط کنونی در منطقه دریای سرخ فرصتی برای بازگشت به حالت عادی صنعت کشتیرانی است.
دریادار ربیعی افزود: کانال سوئز در سال ۲۰۲۴ میلادی بر اثر اختلال در دریای سرخ و عدم ترانزیت کشتیها از این کانال بیش از ۷ میلیارد دلار خسارت دیده با این حال در طول چالشهای اخیر به ارائه خدمات دریایی و لجستیکی از جمله ارائه خدمات جدید مانند نجات دریایی، خدمات آمبولانس آبی، کنترل آلودگی، نگهداری و تعمیر کشتی و خدمات بانکرینگ ادامه داده است.
وی همچنین بر تعهد این کانال به حفظ سیاستهای قیمت گذاری ترانزیت قبل از بحران و گسترش بخشنامههای تخفیف برای حمایت از صنعت کشتیرانی تأکید کرد.
وی از آمادگی کانال سوئز برای فعالیت با ظرفیت کامل و دریافت خدمات ناوبری مختلف از خطوط بزرگ کشتیرانی خبر داد؛ و خاطر نشان ساخت شرکتهای کشتیرانی بر تعهد کانال سوئز SCA نسبت به حفظ ایمنی دریانوردی برای کشتیها و خدمه اطمینان داشته باشند.
شایان ذکر است در این نشست نمایندگان شرکتهای کشتیرانی در زمینه تأثیرات منفی بحران دریای سرخ بر صنعت کشتیرانی در سال ۲۰۲۴ میلادی و تحمیل هزینههای اضافی از محل تغییر مسیرهای کشتیرانی به سمت دماغه امید نیک به دلیل نگرانیهای امنیتی سخنانی ایراد کرده و قول مساعد دادند تا نسبت به بازنگری در مسیرهای حمل کالا پس از مشاوره و برنامه ریزی اقدام کنند.