۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

۷۰ درصد کشتی‌های سفارش داده شده به چین با سوخت سبز ساخته می‌شوند

چین با سفارش‌های جدید دریافتی برای ساخت کشتی، ۷۴ درصد از سهم بازار جهانی ساخت کشتی را در دست دارد و ۷۰ درصد از کشتی‌های سفارش داده شده به این کشور قرار است در آینده با سوخت سبز فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷

۷۰ درصد کشتی‌های سفارش داده شده به چین با سوخت سبز ساخته می‌شوند

 

 به گزارش مانا و براساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت و فنّاوری اطلاعات چین که توسط خبرگزاریها مخابره شده، تولید کارخانجات کشتیسازی چین در ۹ ماهه نخست سال به ۳۶.۳۴ میلیون DWT رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۲ درصد افزایش نشان میدهد.
کارخانجات کشتیسازی چینی در دوره ۹ ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۸۷.۱۱ میلیون DWT سفارش دریافت کردهاند که این رقم حدود ۵۱.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. براساس این گزارش، افزایش قراردادهای جدید مجموع سفارشات موجود را به ۱۹۳.۳ میلیون DWT میرساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴.۳ درصد افزایش یافته است.
در حال حاضر یاردهای چینی بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارند. تولید کارخانجات کشتیسازی چین ۵۵.۱ درصد از سهم بازار جهانی را تشکیل میدهد و سفارشهای تازه دریافت شده ۷۴.۷ درصد و سفارشات موجود ۶۱.۴ درصد از کل بازار جهانی را شامل میشود.
در ادامه این گزارش آمده است، با افزایش روزافزون کشتیها بهمنظور رعایت راهحلهای زیستمحیطی برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای، این کشور بیش از ۷۰ درصد سفارشهای جهانی کشتی سبز را در سه فصل اول تضمین کرده است که انواع کشتیهای اصلی را پوشش میدهد. همچنین، سفارشهای جدید چین برای ساخت ۱۴ نوع کشتی مختلف در مدت ۹ ماه این کشور را به پیشرو در سطح جهان تبدیل کرده است.


 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار