۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

تهدید صنعت کشتیرانی توسط دزدان دریایی در اقیانوس هند

تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ و خلیج عدن به سمت دماغه امید نیک باعث افزایش حملات دزدی دریایی در اقیانوس هند شده است. این موضوع یک تهدید جدی برای صنعت کشتیرانی به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۵

تهدید صنعت کشتیرانی توسط دزدان دریایی در اقیانوس هند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز، دریاسالار Aurelio De Carolis در مورد حملات اخیر دزدی دریایی گفت: تا حدود دو سال پیش کاهش قابل‌توجهی در حملات دزدان دریایی در اقیانوس هند وجود داشت، اما تغییرات اخیر در مسیر‌های کشتیرانی به علت بحران‌های دریایی باعث ظهور مجدد دزدی دریایی در این مناطق شده است.

در ادامه، De Carolis، معاون دریاسالار، ضمن هشدار به کشتی‌های عبوری از اقیانوس هند به تمجید از تلاش‌های نیروی دریایی هند در مبارزه با دزدی دریایی پرداخت و گفت: اهمیت همکاری و هماهنگی بین‌المللی برای امنیت دریایی، به‌ویژه با توجه به چالش‌های اخیر ناشی از دزدی دریایی، موضوع مهمی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه بود.

در پایان این گزارش آمده است که بنادر آسیایی، از جمله بنادر چین و سنگاپور، به دلیل افزایش تأخیر در ارسال محموله که ناشی از انحراف کشتی‌های کانتینری از مسیر‌های معمول خود از طریق دریای سرخ است، با چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار