۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

راه‌اندازی اولین کشتی سبز حامل خودرو در چین

اولین کشتی سبز با ظرفیت ۹۱۰۰ خودرو که به سفارش یک شرکت نروژی در کارخانه China Merchants Heavy Industry ساخته شده، در شهر جیانگسو چین به آب افتاد.
کد خبر: ۹۹۸۲۲

راه‌اندازی اولین کشتی سبز حامل خودرو در چین

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: این کشتی با نام Höegh Aurora متعلق به شرکت Höegh Autoliners نروژی می‌باشد که برنامه نوسازی ناوگان سبز حمل خودرو را با سفارش ۱۲ کشتی جدید تا سال ۲۰۲۷ میلادی با هدف کاهش صفر درصد‌ی  کربن قرار داده است.

بر‌اساس این گزارش این کشتی‌ها با سوخت آمونیاک طراحی شده‌اند که میزان کربن را تا ۵۸ درصد کمتر از میانگین فعلی صنعت کشتیرانی کاهش می‌دهد.  

«آندریاس انگر»، مدیر‌عامل شرکت Höegh Autoliners در مراسم تحویل کشتی گفت: کشتی با ظرفیت حداکثر ۹۱۰۰ خودرو در چهار عرشه بلافاصله عملیات تجاری خود را آغاز خواهد کرد، این کشتی دارای پنل‌های ۱۵۰۰ متر‌مربعی است که تولید برق از ژنراتور‌ها را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کشتی "تاج جواهرات تجدید ناوگان سبز" نامیده می‌شود، تأکید کرد: تمام خواسته‌های مشتریان با ساخت کشتی بر‌آورده می‌شود.

به گفته وی کشتی‌ها ابتدا دوگانه سوز بوده و از گاز طبیعی، آمونیاک و سایر سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنند، اما چهار کشتی باقیمانده به طور کامل با آمونیاک پاک و سبز فعالیت خواهند کرد و گاز‌های گلخانه‌ای را تا حدود ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهند.  

«Leif O. Hoegh»، رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز گفت: در حال حذف کربن از کشتی‌هایی هستیم که کاهش آن سخت‌تر است، اما این کار تأثیر‌گذار‌ترین نو‌آوری محسوب می‌شود.  

وی در پایان گفت: کشتی‌ها توسط کارخانجات چینی ساخته شده و با تأئیدیه موسسۀ طبقه‌بندی DNV و تحت پرچم نروژ ثبت خواهند شد که تا سال ۲۰۲۷ میلادی هر شش ماه یکبار دو کشتی تحویل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار