۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

استفاده از فنّاوری بازرسی از راه دور در کارخانه کشتی سازی قطر

برای اولین بار به منظور اجرای پروژه بازرسی از راه دور در فرآیند تعمیر و مقاوم سازی کشتی‌ها در یارد‌های تعمیراتی و ساخت قطر قراردادی توسط مؤسسه پروژه توسعه مشترک پیشگام (JDP) و مؤسسه رده بندی ABS به امضا رسید.
کد خبر: ۹۹۲۶۶

اجرای پروژه استفاده از فنّاوری بازرسی از راه دور در کارخانه کشتی سازی قطر

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس گزارش سایت پورت نیوز این پروژه طیف وسیعی از فرآیند‌های تعمیراتی و مقاوم سازی کشتی را از راه دور در کارخانه کشتی سازی و تعمیراتی قطر اجرا خواهد کرد.

بر‌اساس این گزارش مؤسسه رده بندی ABS فنّاوری بررسی از راه دور را در این کارخانجات تعمیراتی و ساخت کشتی قطر برای اولین بار در معرض آزمایش و تأیید قرار خواهد داد.  

در ادامه آمده است: تکنیک‌های توسعه یافته در ساخت و تعمیر کشتی در یارد‌های تعمیراتی قطر از راه دور توسط مؤسسات رده بندی ABS کنترل و نظارت خواهد شد و در این ارتباط  برنامه‌ها، نقشه‌ها و وجود عیب‌های احتمالی به مسئولان و کارشناسان یارد تعمیراتی اعلام خواهد شد.  

«ارکان ارکول» مسئول توسعه تجاری موسسه رده بندی ABS در ارتباط با اجرای اولین پروژه آزمایشی نظارت از راه دور بر ساخت و تعمیر کشتی گفت: مؤسسه ABS فرماندهی کنترل از راه دور کشتی‌های درحال ساخت و تعمیراتی  را بر‌اساس این پروژه بر‌عهده گرفته و این تجربه و بینش را در یارد‌های ساخت کشتی و تعمیرات به کار می‌گیرد.  

وی افزود: استعداد‌ها و پتانسیل‌های این فّاوری قابل توجه بوده و پیشرفت امیدوار کننده‌ای در کارآیی و بهینه سازی فعالیت‌ها به کار خواهد گرفت و در این پروژه ضمن اینکه بر فعالیت پرسنل از راه دور نظارت می‌شود آنان را  با کاهش خطرات مواجه می‌کند.

«دمیر گلوان»، مدیر اجرایی شرکت راه حل‌های فنّاوری کشتی سازی قطر گفت: همکاری با مؤسسه ABS با مأموریت و برنامه نوآورانه پایدار و مؤثر بسیار همسو بوده و امیدواریم با بررسی‌های از راه دور برای کشتی‌ها و تعمیرات کارخانه‌های تعمیراتی و ساخت کشتی به عملیات کارآمد‌تر، سریعتر و ایمن‌تر دست یابند.  

شایان ذکر است مؤسسه ABS در به کارگیری فنّاوری‌های بدون سرنشین، تقویت و کنترل از راه دور و کنار گذاشتن بازرسی سنتی با روش آنلاین پیشرو است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار