۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

تعداد حوادث دزدی دریایی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میلادی به ۲۶ مورد در آسیا رسید که نسبت به ۲۷ واقعه گزارش شده در مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. حوادث روی داده در تنگه مالاکا و سنگاپور با کاهش ۴۵ درصدی روبروست.
کد خبر: ۹۸۷۶۸

کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ در کنفرانسی که جهت بررسی و جلوگیری از دزدی دریایی و سرقت مسلحانه با حضور دبیرکل IMO تحت عنوان کنفرانس مبارزه با دزدی دریایی برگزار شد براساس اعلام آمار‌های منتشره در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی، ۱۱ حادثه در تنگه مالاکا و سنگاپور رخ داده که نسبت به ۲۰ حادثه مدت مشابه سال گذشته میلادی ۴۵ درصد کاهش یافته است.

 «آرسنیو دومینگز»، دبیر‌کل IMO در این کنفرانس ضمن اشاره به اشتراک گذاری اطلاعات به موقع و دقیق بر لزوم کمک به آژانس اجرایی مبارزه با دزدی مسلحانه علیه کشتی‌ها اشاره کرد.  

وی افزود: همه تلاش‌های IMO را به منظور تضمین ایمنی دریانوردان و ترانزیت امن محموله‌ها به اشتراک خواهیم گذاشت.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهدید‌های فعلی کشتیرانی مانند حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و احیای دزدی دریایی در سومالی، خلیج عدن و اقیانوس هند از مباحثی است که ذی‌نفعان دریایی باید نسبت به آن توجه لازم را نشان دهند، زیرا به ازای هر دزدی دریایی هزینۀ حمل‌و‌نقل و قیمت مصرف کننده بالا می‌رود. چنین کار‌هایی آسیب پذیری کشتیرانی جهانی را در برابر تنش ژئوپلیتیکی بیشتر می‌کند.  

وی پیشنهاد داد سازمان‌های مجری رویکرد جامع، نظارت بیشتر و قوانین جدیدتری برای جلوگیری از سرقت دریایی از تنگه مالاکا و سنگاپور تدوین نمایند.

«کریشناسوامی ناتاراجان»، مدیر اجرایی ReCAAP ISC  نیز از همه اعضای IMO خواست برای اشتراک گذاشتن اطلاعات، هم‌افزایی و تلاش‌ها را بر‌اساس محافظت از کشتیرانی جهانی بیشتر کنند.

وی گفت: تعداد کمتر حوادث در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی را می‌توان تا حدودی به افزایش نظارت و اجرا توسط گشت دریایی و مقامات ساحلی نسبت داد و من از همه ذی‌نفعان می‌خواهم سعی کنند مسیر حیاتی را برای کشتیرانی جهانی ایمن نگه دارند.  

«Maximo Q Mejia Jr» مدیر دانشگاه  World Maritime University (WMU) ضمن اظهار نگرانی از تجدید حیات دزدان دریایی سومالی همزمان با بحران دریای سرخ گفت: دزدی دریایی سومالی که بیشتر از یک دهه بود به عنوان آتشی زیر خاکستر، خفته بود متأسفانه درحال حاضرسازماندهی شده و بیم آن می‌رود که مجدداً برای صنعت کشتیرانی خطر‌آفرین باشد. چرا‌که در سه ماهه اول سال جاری میلادی دوباره احیا شده و حدود پنج مورد دزدی دریایی از طریق سومالی گزارش شده است.  

وی از جامعه دریایی خواست نسبت به تجدید حیات این دزدان حساسیت لازم را از خود نشان دهند.

کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

اینفوگرافی کاهش میزان دزدی دریایی در آسیا طی ژانویه تا مارس 2020 و  ژانویه تا مارس 2024

کاهش میزان دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴

اینفوگرافی حوادث دریایی در تنگه مالاکا و سنگاپور از ژانویه تا مارس 2024

ارسال نظرات
آخرین اخبار