۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

مالکان از اعزام کشتی‌های قدیمی به یارد‌های اوراق خودداری می‌کنند

بحران دریای سرخ و افزایش کرایه حمل‌و‌نقل باعث شده تا مالکان از اوراق کشتی‌ها منصرف شده و از کشتی‌های قدیمی، فرسوده و قابل اسقاط در حمل بار استفاده کنند.
کد خبر: ۹۸۶۵۳

مالکان از اعزام کشتی‌های قدیمی به یارد‌های اوراق خودداری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت container-news با انتشار گزارشی اعلام کرد: در ماه ژانویه ۱۳ کشتی، در ماه فوریه سه فروند کشتی و در ماه مارس دو فروند کشتی مربوط به دهه ۱۹۹۰ میلادی به یارد‌های اوراق اعزام شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که «ماپوچو» یکی از اپراتور‌های خط Hapag-Lloyd آلمان با اشاره به اینکه بسیاری مالکان بر اثر بحران دریای سرخ حاضر نیستند به اوراق کشتی اقدام کنند یاد‌آور شد: این شرکت قرار بود  در ماه می ۲۰۲۳ میلادی چند کشتی به یارد اوراق اعزام کند، اما از این کار منصرف شد.

«سایمون هینی» مدیر ارشد مؤسسه دریوری نیز در این ارتباط گفت: افزایش فعلی نرخ کرایه حمل‌و‌نقل مانع از اسقاط می‌شود، اما ممکن است با کاهش بحران دریای سرخ اوضاع کمی تغییر کند.  

وی گفت: تا زمانیکه بحران دریای سرخ ادامه داشته باشد انگیزه اسقاط کشتی‌های قدیمی در بین مالکان کمتر خواهد بود، زیرا در حال حاضر به علت دوری مسافت و احتمال حمله موشکی به کشتی‌ها، اپراتور‌ها و مالکان ترجیح می‌دهند از کشتی‌های قدیمی برای حمل کالا استفاده کنند.  

تحلیلگر دریوری معتقد است: به زودی ممکن است شاهد از سر گیری کشتی‌ها در کانال سوئز باشیم که در چنین شرایطی ممکن است مالکان تن به اوراق کشتی‌های قدیمی بدهند.  

در همین حال یکی از مسئولان مؤسسه Global Marketing Systems که به عنوان خریدار نقدی کشتی برای بازیافت شناخته می‌شود، اعلام کرد: به منظور جذب کشتی‌ها برای اوراق نرخ هر تُن کشتی اوراقی را از ۵۲۰ دلار به ۵۵۰ دلار افزایش داده‌ایم تا وسوسه مالکان برای تن دادن به اوراق کشتی قدیمی بیشتر شود، اما این حرکت ناکافی بود.

این مسئول در پایان گفت: متأسفانه انواع کشتی‌های کانتینری، فله و تانکر که موعد بازیافت آن‌ها فرا رسیده برای حمل بار در مسیر‌های منتهی به قاره آفریقا تردد می‌کنند که به هیچ عنوان قابل اطمینان و استاندارد نیستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار