به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از ترید ویندز،«کوری رانسلم»، مدیرعامل Dryad Global میگوید: پس از اعلام خبر غرق شدن کشتی RubyMar در دریای سرخ که توسط حوثیها مورد حمله قرار گرفت روحیه همه صاحبان و دست اندرکاران حملونقل تضعیف شده است و اگرچه خدمه سالم گزارش شدهاند اما غرق شدن کشتی آثار زیان باری بر حملونقل دریایی دارد.
بر اساس این گزارش «پیتر ساند» تحلیلگر ارشد Xenata نیز در این راستا گفت: در حال حاضر آنچه در دریای سرخ قابل رویت است مبادله آتش و اختلال در زنجیرۀ تامین است.
وی افزود: در صورت ادامه این شرایط معلوم نیست که سرنوشت تجارت دریایی در این منطقه چه میشود.
وی می گوید: از دید رهبران شبه نظامی حوثی یمن کشتیهایی که عازم اسرائیل هستند تا پایان جنگ علیه فلسطینی ها مورد هدف قرار خواهند گرفت، اما در این ارتباط کشتیهایی هستند که مسیر آنها اسرائیل نیست پس اوضاع قابل قبولی در دریای سرخ وجود ندارد.
در ادامه این گزارش آمده است متأسفانه عملیات نظامی گشت دریایی به رهبری آمریکا تاکنون موفق به کنترل شرایط نشده و تهدید همچنان علیه کشتیرانی وجود دارد.
وی تنها راه حل این بحران را گفتگو با شبه نظامیان حوثی یمن میداند و ادامه میدهد: من نمیدانم در این مرحله مذاکره با حوثیها چقدر مؤثر است، اما از آنجاییکه شبه نظامیان یمن انگیزه مالی ندارند بلکه انگیزه آنها کاهش توان عملیاتی اسرائیل است به همین جهت معتقدم مذاکرات ممکن است به نتایج مثبتی منجر شود.
وی در پایان گفت: هیچ چشم اندازی برای ایجاد یک گذرگاه امن از طریق دریای سرخ و اطراف آن وجود ندارد|، این بدان معناست که به نظر می رسد کشتیهای کانتینری همچنان باید برای عبور، بحران های طولانی را طی کنند.