روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

خطوط کشتیرانی آلمان و دانمارک در تدارک تشکیل ائتلاف جدید

پس از جدا شدن شرکت MSC و مرسک در ژانویه ۲۰۲۵ میلادی که در حال حاضر تحت عنوان ائتلاف 2M با هم همکاری می‌کنند شرکت مرسک و هاپاگ لوید آلمان تصمیم گرفتند یک ائتلاف جدید با همکاری شبکه Gemini ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۸۲۸۸

خطوط کشتیرانی آلمان و دانمارک در تدارک تشکیل ائتلاف جدید


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفا لاینر در جدیدترین گزارش خود با اشاره به اینکه قرار است دو غول کشتیرانی بزرگ MSC و مرسک از سال آینده میلادی از هم جدا شوند نوشت قرار است یک ائتلاف جدیدِ با قدرت با به کارگیری شرکت‌های دیگر تشکیل شود.  

بر‌اساس ارزیابی تحلیلگران ممکن است ائتلاف جدید باعث شود شرکت‌های دیگر خطوط کشتیرانی در ائتلاف‌های دیگر به این ائتلاف بپیوندند.  

با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده توسط این دو شرکت که تحلیلگران آلفا‌لاینر از آن‌ها به عنوان دوقلوی همسان یاد می‌کنند، این دو شرکت ۶۰ درصد کل تناژ ائتلاف  شبکه  Gemini را تامین می‌کنند.  

این شرکا قصد دارند حدود ۲۹۰ کشتی را با ظرفیت ۳.۴ میلیون TEU به مجموعه جدید وارد کنند، همچنین قصد دارند ۲۶ سرویس اصلی در اروپا، خاور‌میانه، آسیا و آمریکا را رهبری کنند؛ با توجه به گزارش‌هایی که از سوی شرکت‌ها منتشر می‌شود قابلیت اطمینان  برنامه زمانی این ائتلاف ۹۰ درصد عملیاتی خواهد شد.

ائتلاف شبکه Gemini قرار است در ۱۲ مرکز کلیدی نمایندگی داشته باشد؛ براساس این گزارش در این ائتلاف قرار است هاب‌های منطقه‌ای مانند Tanjung Pelepas، صلاله، پورت سعید به این ائتلاف بپیوندند.

به این ترتیب تجارت آسیا و اروپای شمالی با شروع ائتلاف جدید به طور برجسته‌ای سفر هفتگی خود را اداره خواهد کرد و تمرکز اصلی این ائتلاف سنگاپور و روتردام خواهد بود.  

سایر بنادری که در آسیا به این ائتلاف به عنوان نمایندگی عمل خواهند کرد شامل دالیان، بوسان، کوانگ یانگ، زینگانگ، هایفونگ، شیامن، نانشا و Laem Chabang هستند.

بر این اساس خط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان از ائتلاف د‌الیانس جدا شده و به مرسک خواهد پیوست البته قرار است که این ائتلاف بنادر غرب هند را نیز پوشش دهد.  

تحلیلگران آلفا‌لاینر اعتقاد دارند خروج هاپاگ لوید از اتحاد THE Alliance به دور جدیدی از تغییر و تحولات دامن خواهد زد و ممکن است شرکت‌های HMM، وان و یانگ مینگ به فکر پیوستن به ائتلاف جدید باشند.  

در حال حاضر سهم تناژ شرکت‌های مرسک و هاپاگ لوید به ۲.۵۴ میلیون TEU می‌رسد در حالیکه ائتلاف جدید شبکه Gemini  به ظرفیت ۳.۴۰ میلیون TEU خواهد رسید.  

به هرحال سال ۲۰۲۵ میلادی برای شرکت‌های وان و HMM تعیین کننده خواهد بود تا ترجیح دهند که در ائتلاف THE Alliance باقی بمانند یا به شبکه Gemini بپیوندند.

نتیجه‌گیری تحلیلگران آلفا‌لاینر بر این اساس است که شبکه Gemini  بر خلاف ائتلاف‌های سنتی که در حال حاضر عمل می‌کنند با تقسیم مناطق خدمات منطقه‌ای را اداره خواهند کرد.  

در این گزارش آمده که از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی تناژ ائتلاف‌های 2M  شامل MSC و مرسک ۳.۷ میلیون TEU بود و ائتلاف Ocean Alliance شامل شرکت‌های CMA CGM، COSCO و Evergreen حدود ۴.۲۸ میلیون TEU تناژ دارند و ائتلاف THE Alliance شامل شرکت‌های ONE، HMM و یانگ مینگ با ۳.۱۲ میلیون TEU  فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است شرکت Gemini Maritime Services ارائه کننده خدمات لجستیکی، کاملاً مستقل است و در سال ۲۰۰۴ میلادی  تاسیس شده است.

 

خطوط کشتیرانی آلمان و دانمارک در تدارک تشکیل ائتلاف جدید

خطوط کشتیرانی آلمان و دانمارک در تدارک تشکیل ائتلاف جدید 

ارسال نظرات
آخرین اخبار