۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ

ارزش محموله‌هایی که مسیر خود را از دریای سرخ به سمت آفریقا تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.
کد خبر: ۹۷۹۰۰

تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ

به گزارش مانا، حدود ۳۵ هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد می‌کنند و کالا‌ها را میان اروپا، خاورمیانه و آسیا جابه‌جا می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، ارزش محموله‌هایی که شرکت‌های کشتیرانی مسیرشان را از دریای سرخ تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.

در حال حاضر ۵۷ کشتی کانتینری به جای عبور از دریای سرخ و کانال سوئز، در مسیری طولانی جنوب آفریقا حرکت می‌کنند.

«پائولو مونترون»، معاون و رئیس بخش تجارت جهانی شرکت آلمانی ترابری و لجستیک کوهنه- ناگل گفت: «این تعداد بیشتر خواهد شد، زیرا کشتی‌های بیشتری تغییر مسیر خواهند داد. کل ظرفیت کانتینر‌های این کشتی‌ها ۷۰۰ هزار واحد معادل ۲۰ پاست.»

«آنتونلا تودور»، مشاور ارشد MDS Transmodal گفت: ارزش این کانتینر‌ها تقریباً ۵۰ هزار دلار است که در مجموع ارزش محموله‌هایی که تغییر مسیر داده‌اند به بیش از ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.

تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ

وی افزود، با توجه به زمان‌بندی جدید ورود‌ها و نیاز‌های جدید، مقامات بنادر انتظار تراکم و شلوغی دارند.

مدیرعامل گروه حمل‌ونقل دانمارکی مِرِسک که مسیر کشتی‌های خود را به سوی آفریقا تغییر داده است، انتظار دارد ۲ تا ۴ هفته تاخیر ایجاد شود.

«وینسنت کلرک» گفت: اروپا بیشتر به سوئز وابسته است و تأخیر‌ها در این قاره بیشتر خواهد بود.

یمنی‌ها از ۱۹ نوامبر حملات خود به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در حمایت از مردم غزه آغاز کرده‌اند.

جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند، ناامن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار