روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

ائتلاف خطوط کشتیرانی دانمارک و فرانسه با هدف کربن زدایی

خطوط کشتیرانی مرسک دانمارک و CMA CGM فرانسه با هدف کربن زدایی ضمن تشکیل یک کارگروه مشترک تصمیم دارند در زمنیه کربن زدایی با یکدیگر همکار‌ی کنند.
کد خبر: ۹۷۱۴۷

ائتلاف خطوط کشتیرانی دانمارک و فرانسه با هدف کربن زدایی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر؛ خطوط کشتیرانی دانمار ک و فرانسه که رتبه‌های دوم و سوم جهانی را در اختیار د‌ارند با یک برنامه مشترک قرار است در بخش کربن‌زدایی ضمن همکاری با یکدیگر از نیرو‌های خود در زمینه آموزش و فعالیت در بخش کشتی‌های سبز استفاده کنند.

این گزارش حاکی است شرکت مرسک در زمینه سفارش کشتی‌های دوگانه سوز و متانول در رده اول جهانی قرار دارد و خطوط کشتیرانی فرانسه که در بخش کشتی‌های دو‌گانه سوز با LNG پیشتاز است تصمیم گرفته به سوخت متانول روی بیاورد که این کار قرار است با همکاری مرسک صورت گیرد.

«وینسنت کلرک» مدیر اجرایی مرسک در گفتگو با سایت آلفا‌لاینر در این زمینه گفت: تصمیم داریم انتقال سوخت سبز در کشتیرانی را تسریع بخشیم که این کار در مرحله اول قرار است با کمک شرکت CMA CGM که یک متحد برای ما به شمار می‌رود انجام شود، اما در کنار آن به مشارکت قوی شرکا نیازمندیم و اطمینان دارم که خطوط دیگر کشتیرانی نیز به زودی به ما خواهند پیوست، زیرا معتقدم با تلاش و مشارکت و اتحاد می‌توانیم از عهده چالش مربوط به حذف کربن و انتخاب سوخت سبز به خوبی برآمد.

در واقع مشارکت با خط  کشتیرانی فرانسه نقطه عطفی در زمینه کربن‌زدایی برای ما محسوب می‌شود، زیرا تصمیم داریم از دانش و تخصص هر دو شرکت  برای انجام کار استفاده کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است «رودلف ساعده» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه CMA CGM نیز در این زمینه گفت: تسریع در کربن زدایی یک ضرورت برای همه جهانیان به شمار می‌رود.

در این زمینه گسترش راه حل‌ها و فنّاوری‌های جدید ما را قادر می‌سازد تا به اهداف قانون IMO ۲۰۲۰ دست یابیم و مبارزه خود را به منظور کاهش CO۲ مشتاقانه انجام دهیم؛ زیرا اعتقاد داریم به زودی شرکت‌های دیگر نیز به این گروه ملحق خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار