روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

نفت تحریمی روسیه به امارات هم رسید

صادر‌کنندگان نفت روسیه در بحبوهه تحریم‌های نفتی غرب، مسیر جدید صادراتی خود را به سمت امارات متحده عربی باز کردند و اولین محموله‌های نفتی در ماه آگوست و سپتامبر به این کشور ارسال شد.
کد خبر: ۹۷۰۹۴

 

نفت تحریمی روسیه به امارات هم رسید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت‌های تولید‌کننده و صادرکننده نفت روسیه با دور زدن تحریم‌های غرب مسیر جدید صادراتی نفت را به سمت امارات باز کردند؛ این در حالی است که مسکو از سوی کشور‌های گروه ۷ از زمان آغاز جنگ در اوکراین در زمینه صدور نفت با تحریم‌های این گروه از کشور‌ها مواجه است، اما درحال حاضر به راحتی نفت خود را با افزایش نسبت به سال گذشته به اکثر کشور‌ها صادر می‌کند.

بر‌اساس این گزارش روسیه به عنوان سومین صادر‌کننده بزرگِ نفت در جهان سال گذشته بیشترین میزان نفت خود را به سمت کشور‌های چین، هند، ترکیه، برزیل، سریلانکا و پاکستان انتقال داد. اما در سال جاری صدور نفت  به  اکثر کشور‌های جهان ادامه دارد.

در این راستا چهار تاجر نفتی به رویترز گفتند که در ماه آگوست و سپتامبر دو شرکت روسی Lukoil و CenGeo نفت خود را به امارات عرضه کردند.

تاجران در ادامه یاد‌آور شدند امارات متحده عربی که تولید کنندۀ بزرگ نفتی است گاهی اوقات گرید‌های متفاوت نفت را به  پالایشگاه‌های خود وارد می‌کند تا به سطح تعادل قیمت‌ها برسد، از آن جاییکه امارات تحریمی علیه کشور روسیه اعمال نکرده به همین جهت شاهد اقدامات غرب در زمینه تحریم نفتی روسیه نیست. ضمن اینکه نفت  ارسالی روسیه نسبت به نفت امارات ارزان‌تر است.

رویترز در ادامه گزارش خود یاد‌آور شده است دفتر کنترل دارایی خارجی آمریکا (OFAC) پیش از این گفته است نفتی که از سوی روسیه صادر می‌شود در صورتی‌که منشاء قزاقستان داشته باشد مشمول تحریم نمی‌شود به شرطی که خریداران به دنبال دریافت  مجوز از کشور مبدأ نفتی باشند.

در پایان این گزارش آمده است: به گفتۀ تاجران، نفتِ خامِ روسیه با تخفیف به صادر‌کنندگان قزاقستانی عرضه می‌شود تا از طریق آن‌ها به کشور‌های مختلف صادر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار