روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

مشارکت چین، سریلانکا و روسیه در ایجاد خط کشتیرانی و ترمینال کانتینری

چین، سریلانکا و روسیه با ایجاد یک شرکت مشترک حمل‌ونقل نسبت توسعه و گسترش خطوط کشتیرانی همچنین ایجاد ترمینال کانتینری همکاری می‌کنند تا بتوانند کشتی‌های خود را هم از مسیر کانال سوئز و هم دریای شمال عبور دهند.
کد خبر: ۹۷۰۸۴

مشارکت چین، سریلانکا و روسیه در ایجاد خط کشتیرانی و ترمینال کانتینری


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ این سه کشور با مشارکت یکدیگر یک شرکت حمل‌و‌نقل تجارت خارجی با  مشارکت GLOBAL PORT را راه‌اندازی کرده‌اند که از آگوست ۲۰۲۳ میلادی تاسیس شده  و خدمات بین‌المللی کانتینری بین بنادر آسیا، اقیانوسیه و سن پترزبورگ را انجام می‌دهند.

در این ارتباط کشتی ۱۹۸ متری Honrise با ظرفیت ۱۶۶۲ TEU در مسیر بین چین، سریلانکا و روسیه فعالیت می‌کند و دو کشتی کانتینری دیگر محموله‌ها را بین بنادر چین و بندر کلمبو جابه‌جا می‌کنند.

مسیری که روسیه برای این خط کشتیرانی تعریف کرده است از بندر سن پترزبورگ می‌باشد که می‌تواند سفر‌های دریایی را از طریق کانال سوئز و دریای شمال انجام دهد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه پایانه‌های بندری مناطق کلیدی برای حمل محموله‌های دریایی به شمار می‌روند به همین جهت طرفین در حال راه‌اندازی ترمینال مشترک کانتینری در بندر خود هستند که در حال حاضر این  شرکت مشترک  دارای پنج  پایانه کانتینری در روسیه است.

اولین ترمینال مشرک این شرکت در بندر سن پترزبورگ تأسیس شده است. سهامدار اصلی این شرکت بزرگترین هلدینگ حمل‌و‌نقل خصوصی روسیه است.

این خط کشتیرانی مسیر چین تا سریلانکا را ۱۰ روزه و از سریلانکا تا سن پترزبورگ را ۲۲ روزه طی می‌کند.

مشارکت چین، سریلانکا و روسیه در ایجاد خط کشتیرانی و ترمینال کانتینری

ارسال نظرات
آخرین اخبار